Thursday, September 17, 2015

Silver lining

Mår definitivt bättre nu. Jag är ännu lite stressad över alla saker jag måste ta itu med, men jag hanterar det med mera värdighet.
  Ikväll var det kick-off till mentorskapet och jag fick träffa min mentor som jobbar på ett försäkringsbolag. Det blir jättespännande att få lite hands-on-erfarenhet av personalvetaryrket. Gratis trerätters middag med vin till var inte heller så dumt. Jag delar min mentor med en annan PV-studerande som jag faktiskt råkar känna. Hon och jag började Samhälls-och beteendevetenskapliga programmet tillsammans och hon hoppade över till PV-programmet ett år före mig och dessutom bor vi i samma lägenhetshus. Oddsen?
  Jag är för närvarande under attack. Sedan några dagar tillbaka är lägenheten full av friggin' bañañelsflugor (bananflugor alltså). Försöker bli av med dem genom att hålla det rent och fritt från någonting de kan leva på, men de verkar leva på mitt förakt...
 
Jag mår bättre för tillfället. Kanske jag kan hålla mig flytande ett tag framöver. Tyvärr är det inte alltid så lätt när en har en sjukdom som inte syns och inte kan förutsägas. Men just nu mår jag bra. Och det är alltid någonting.

Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment