Tuesday, April 28, 2015

(Granberg, 2009)

 På torsdag är det valborg! Jag velar ännu med vad jag ska hitta på, men det lutar åt en lugn dag utan krog och så kanske jag går ut på fredag istället om någon annan från klassen planerar utgång.
  På söndag får jag besök av personen som ska hyra min lägenhet i andra hand över sommaren! =) Jäpp, lyckades fixa det! Så nu kommer jag att ha pengar över när jag börjar plugga igen i höst.
  ... Om jag nu får gå vidare på utbildningen, det hänger på den här hemtentan alltså... -.-
  Borde bli klar med hemtentan imorgon, men om jag blir godkänd återstår att se. Frågorna var luddigt skrivna och gav för mycket tolkningsutrymme, men nu är jag snart igenom det! Det är en fråga som jag inte börjat med ännu, men det är nästan svårare när en har börjat med frågorna och mitt i bara kommer av sig och inte vet hur en ska fortsätta alls och så hoppar en till en annan fråga och så blir den första frågan aldrig klar och en blir bara mer om mer förvirrad.
  Nästa delkurs kommer kräva mera av mig, så jag ska se till att anstränga mig mer än vad jag gjort den senaste månaden. Som tur är så är försommaren här och det är vackert, grönt och solen skiner in genom mitt köksfönster efter middagstid. Så mitt humör är ändå på topp. Inte ens hemtentan stressar mig så mycket. Om jag nu gör en massa fel så tror jag faktiskt att jag bara får komplettering och då går det nog snabbt att fixa det.
  Igår var jag med fina Linda, Johanna, Matilda och Annette och pluggade på uni. Vi satt hela dagen (de satt till typ 2 på natten!) och redde ut var vi kan hitta allting i litteraturen, vilket var till extremt stor hjälp. Jag gick hem vid 7-tiden och råkade glömma mina böcker efter mig, vilket var rätt pinsamt, men de var snälla och körde via mig när de for till donken för att köpa middag. Sedan satt jag mest och ordbajsade och försökte göra mig vettig på vissa frågor.
  Idag har gått extremt långsamt och jag vet inte om jag kommer åstadkomma så mycket mer idag, men jag lär försöka, för jag har i princip bara imorgon på mig sedan. =< Måste köpa mera kaffe och mjölk...

Bara för att indikera hur skadad jag är just nu så har jag varit nära att skriva "(Granberg, 2009)" efter minst fem meningar i denna text.

Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment