Saturday, April 25, 2015

A road to nowhere

Ugh. Hemtenta på g. Har bara skrivit 3 av 9 sidor och jag lär inte komma långt innan jag får ett nervöst sammanbrott. Men jag lyssnar på min fina Studio Ghibli-playlist och försöker hålla mitt cool. Ska ta en dusch ikväll också så att jag känner mig fräsch och uppiggad imorgon och kan ta i med nya tag. För jag tänker inte hamna efter de andra! Jag tänker ta mig igenom den här kursen utan att få underkänt! Satsar på godkänt nu så ska det nog gå.

Pappa, Lotta och Klimpen var här i förra helgen och kom och tittade på vår konsert och shoppade loss lite på stan. Jag fick ett balkongset av papp och köpte sedan murgröna och trollhasselkvistar. Så nu är balkongen lite uppiffad inför våren som definitivt är här nu. Träden slår ut nu och träden står i blom. Så Nene måste skynda ut på fotopromenad nu innan alla blommor försvinner! De är som vackrast precis nu!

Själv kommer jag sitta inlåst med den här förbaskade tentan fram till onsdag nästa vecka. Jag känner mig redan peppad inför tentafest! Så illa är den här förbannade tentan alltså. Kan ha något att göra med hur dåligt jag läst på litteraturen den här kursen också... Jag har inte liksom orkat och nu hinner jag inte läsa igenom allt. Jag måste hinna med åtminstone 2 frågor per dag för att hinna bli klar innan torsdag. Som tur är så hoppar jag mycket, så jag börjar på en massa frågor så att jag inte fastnar någonstans.

Måste koka en kopp kaffe till tror jag...

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment