Wednesday, April 29, 2015

Prästens lilla kråka

Tentaskrivandet är i sitt slutskede, alla verkar bli tröttare och tröttare i huvudet. Jag och Miriam ska byta tenta med varandra ikväll och korrekturläsa. =) Det kan visa sig vara nyttigt för oss båda. Har döpt mitt tentadokument till "Prästens lilla kråka" efter att Åsa skrev i en tråd i vår FB-grupp att hon döpt sitt dokument till tenty "för att få en mer familjär och gosig känsla" (personlig kommunikation, 29 april 2015). Mitt namn reflekterar mera min skrivprocess. P.g.a. pappas jobb så trodde jag alltid att jag var kråkan när jag var liten och pappa var prästen. ^^

Istället för att skriva tills fingrarna blöder så har jag spelat ett indie-spel idag (försöker lära mig spela lättare spel). Det är ett litet, blodigt pusselspel som heter "Gretel and Hansel". Tyvärr så verkar det inte uppdateras något mer, så jag lär aldrig få spela klart spelet till slut. =/ Men det var kul!
  Spelet har en fin artstil och jag gillar det iaf! Ska se om jag hittar några andra spel också! =)

Del 1

Del 2

Pax et Bonum
Granberg, 2009 <3

No comments:

Post a Comment