Saturday, April 18, 2015

Bakishåll

Vaknade och mådde relativt bra idag. Inte helt okej dock, drack en hel del igår och vinglade omkring i klackar på dansgolvet och på stan och så hem, så mina knän var paj, min röst var borta och mitt hår var ute på något hysteriskt äventyr. Men jag mådde ändå bättre än vad jag trodde med tanke på gårnatten.
  Så jag gick till Nene för att passa katterna medan hon är borta. De blev glada över att få lite uppmärksamhet. De ville inte ha mat eller vatten, de bara hängde runt mig, så jag satte mig i soffan och såg på tv en stund medan de strök omkring. Då blev jag plötsligt utsatt för ett bakishåll. Allt snurrade, min mage var i uppror och det brummade och skälvde inombords. Så jag lade mig på mage på soffan och försökte sova bort det. Jag låg utslagen hela eftermiddagen och klappade förstrött på katterna som låg i solgatan på mattan och myste, Maia t.o.m. grep tag i min hand och tryckte den mot henne, så det var något nytt. Sigge doftmarkerade mitt hår genom att gnida huvudet mot det och sedan få för sig att borra in klorna i det och rådda till det ännu mer, men det var chill, jag lät honom hållas. Jag överlevde iaf och insåg att jag bara har typ 4-5 timmar på mig att städa lägenheten och fixa sovplatser åt papp, Lotta och Klimpen som kommer inatt. Så jag var tvungen att gå via ICA och köpa middag till mig och frukost till dem. Katterna satt och tittade anklagande på mig när jag gick, men jag tänkte att jag tar en sväng förbi dem imorgon.
  Nu är jag hemma och ska försöka ta tag i städning, kan inte ha lägenheten att se ut som hej kom och hjälp mig men ingen kom.

Pax et Bonum
Erin <3

2 comments:

  1. Hej, jag vill ha uppdatering med fler ballkongpics och pics från familjebesöket! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe, jag tog inte så många bilder och balkongpics kommer allteftersom ;) Ska vänta tills det blir mera sommar så ska du nog få se på mysbilder <3

      Delete