Friday, December 05, 2014

Juletid, rulla runt och lid

Well. Och så var den tentan över. Jag satt från 14:15 till 16:30 och efter bara två sidor så började jag se suddigt. Igår kom dessutom resultaten på hemtentan (ett paper där vi skulle skriva om tre gubbar och motivera varför vi valde just de gubbarna och inte tre andra gubbar och varför vi just valde bort de andra gubbarna och gubbar gubbar gubbar). Fick mitt första VG för den här terminen. Har inte varit på hugget tidigare i höst och jag var DEFINITIVT inte på hugget när jag skrev hemtentan, men tydligen så är jag en sådan där riktig konstnärssjäl som måste våndas för att arbeta bra. Kanske tentan gick bra då isf?

Ska försöka komma i julstämning innan julen faktiskt kommer. Det är ingen snö och jag har inte julpyntat min lägenhet för jag har inget julpynt. Därför tänkte jag införskaffa lite krims krams nu i helgen och städa upp lägenheten och lyssna på julmusik och allt det där. Snön kan jag inte rå på, den får komma när den kommer. Kyligt är det iaf. Och mitt element vid datorn fungerar dåligt. Åh! Nu känner jag mig sådär lagom redo att våndas och göra något bra av det! Kanske jag lägger om hela stilen i lägenheten, möblerar om och skaffar en chihuahua nu när jag ändå känner att jag lider lite?

Dessutom känner jag en liten förkylning krypa upp i halsen. Kanske jag får en sexig jazzröst och sjunger asbra till Lucia-konserten nästa vecka? Eller så gör jag solokarriär och blir världsberömd! En stjärna är född!

Hela världen ligger för den lidandes fötter! Jag fryser förresten om tårna!

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment