Thursday, November 13, 2014

Tjoflöjt, du är en åsna, Erin!

Sedan förra inlägget har jag lugnat ner mig lite. Mest genom att inte dricka kaffe och kanske för att jag körde slut på all ångest för en månad den där kvällen. Jag ska fortfarande fixa mediciner åt mig dock, för det är helt löjligt att låta bli när jag nu uppenbarligen inte klarar av min vardag ordentligt.
  Inlägget får stå kvar, för fuck att jag inte ska få skriva av mig på min blogg när jag mår dåligt. Uppmärksamhet är en sak (jag delade det inte någon annanstans så det var bara de som håller koll på min blogg regelbundet som såg det ändå, vilket inte är speciellt många), att känna att jag har rätt att uttrycka hur jag känner utan att aggressivt ge mig på alla jag känner och säga att jag mår dåligt är en annan sak. På något sätt känns det bättre om folk vet hur jag känner utan att jag ska behöva förklara det direkt.

Idag blev jag klar med paper-uppgiften (även om den inte är speciellt bra), jag ska skicka in den via Urkund ikväll och så hoppas jag på det bästa.
  Ska iväg på körövning om ett tag och funderar på om jag ska gå eller ta buss. Jag skulle behöva en frisk promenad, men det är så äckligt kallt ute. Det lutar åt att jag går dit och tar buss hem. Vi övar inför Kulturnatten och Lucia just nu och jag måste säga att julsångerna den här gången är svårare än tidigare. =P Bered en väg för Herran är galet jobbig och mellanstämman på Jul jul är inte heller så lätt att komma ihåg. För att inte tala om Gläd dig du Kristi brud. 
  Men det är bra att sjunga. Det ger en energikick som jag nog behöver just nu.

Jag har svårt för att slappna av har jag märkt dock. Försöker teckna och se på anime, men det fungerar liksom inte. Äter väldigt dåligt också. Inte onyttigt, men väldigt lite och jag vet att jag inte borde göra det. Ska försöka ta mig till gym också, men Nenes tatuering hindrar henne från att komma med och jag har svårt för att motivera mig själv att komma iväg själv. Har extremt dåligt samvete över det också... Men vad gör en? Jag menar, det är svårt för mig att ens komma upp på morgonen numera, så hur lätt är det att tvinga mig själv till gymmet där det finns en massa människor? Jag orkar knappt gå på föreläsningar för att det finns folk där.

Nå, nog om mina neuroser för ett tag nu. Ska strax börja packa ihop för körövning och så tjoflöjt, iväg med dig din åsna!

Pax et Bonum
Erin <3

2 comments: