Monday, December 08, 2014

Det blåser på månen

Månen lyser starkt ikväll. Själv känns det som om mina fötter knappt nuddar marken när jag går. Kan ha att göra med att jag glider fram på frostad asfalt. Men det kan också ha att göra med underbara nyheter som jag fick hemifrån idag. Skratt, hjärtklappning och svaga knän och många glada röster genom telefonen. Det skulle vara att jag grät också så skulle allting vara precis så smörigt som det går att bli.

Tre månader, kanske bara två, eller en och en halv. Jag vet inte. Vad spelar det för roll? Bara jag är där. Jag kommer alltid att vara där.

Jag äter glass och skriver i min dagbok. Det första glada inlägget på länge.

Dagens nyhet. Månadens. Årets. Kanske största nyheten sedan jag började gymnasiet.

Vintern är inte så mörk längre. Vad har jag att vara ledsen över mer? Mitt blod brinner, mina kinder hettar och jag skrattar till utan anledning lite då och då. Vintern är vacker. Jag längtar till jag får komma hem.

In winter fire is beautiful
Beautiful like a song
In winter snow is beautiful
All of the winter long

And you little son come safely home
Riding the tail of the wind
May you always come this safely home
In winter, fire and snow

The days grow dark uneasily
Darker and darker still
And you have gone to carnival
And I feel the winter chill

But you little son come safely home
Riding the tail of the wind
May you always come this safely home
In winter, fire and snow

In winter fire is beautiful
Beautiful like a song
In winter snow is beautiful
All of the winter long
All of the winter long

Pax et Bonum
Erin

No comments:

Post a Comment