Monday, October 06, 2014

Sunafukin no Taibidachi

Funderar på att flytta över till blogg.se. Jag älskar min blogg, men problemet är att det finns ett begränsat antal bilder en får lägga upp och det är mycket som inte fungerar som det ska. Då skulle jag kunna be Diktatorn om hjälp. ^^ Hon är fin på det där med bloggdesign och htlm. =3

Tankeprocessen runt min Snusmumrik-tatuering är i full gång. Jag fick ihop en sketch på några minuter som blev överraskande bra.


Jag ser verkligen fram emot att börja jobba med den. =) Den kommer absolut inte vara i färg, bara svarta streck, ingen grå skugga. Det kommer säkert ta jävligt länge och kosta skjortan, men det kommer den vara värd. Den ska hänga med för resten av mitt liv och påminna mig om hur viktigt det är att vara självständig och älska livet, musiken, ensamheten och att leva i nuet. Snusmumriken har alltid varit en av mina favoritkaraktärer någonsin, av alla. Toppar t.o.m. Merlin från "Svärdet i stenen"! 
  För att ära Tove Janssons geni kommer jag försöka knuffa illustreringstekniken åt hennes håll. Siluetten är ifrån animen, men jag vill så gått det går försöka efterapa Toves illustrationer i stilen.

Men nu har jag inte tid att tänka på tatueringar! Ska försöka trycka ihop materialet till uppsatsen jag och Kristin (en av mina kursare) ska skriva tillsammans den här veckan, men start imorgon. ^^ Ska dessutom in till Campusbokhandeln och hämta ut mina böcker för den här kursen. 
  Så nu tar jag Internetledigt för kvällen. 

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment