Sunday, October 05, 2014

Hum dum diddelidum

Kom just hem från en trevlig förmiddag med Bea! Vi såg på "Mumin(familjen) på Rivieran", baserad på serierna av Tove Jansson. Tecknestilen var väldigt fin och den var Tove Janssons illustrationer trogen. Musiken var också mysig. Den började ca. 10:10, så fick hasa mig upp vid halv 9 tiden för att inte försova mig och sedan hasa mig in till stan. Men det var det värt. Efteråt tog vi en fika (jag lunch) på Espresso House och så travade vi hem till henne och jag fick en massa Muminavsnitt på sticka av henne. ^^
  Så idag blir det städning och Mumin i bakgrunden! =D D
  Det behövs...

Sådär annars är det väldigt vackert höstväder. Löven bara faller och faller och faller och det är asmysigt. Egentligen skulle jag vilja gå på en lång promenad, men det är röd vecka och långa promenader är uteslutna för mig. =/ Ska dock ändå på gym imorgon! Ska de' va' så ska de' va'!

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment