Tuesday, October 21, 2014

Pasta cannella

Hemma i Örebro igen! Hade det superskönt hemma. Åt god hemlagad mat och blev bortskämd.

Det mest fantastiska var dock ankomsten till terminalen. Jag var fullt beredd på att behöva gå ut och söka upp mamm vid bilen som vanligt, men så ser jag LiLLan, Bror, Ajy, Jens, Lion, Skrållan, mamm och Teddy stå och vifta med regnbågsflaggan, en banderoll som det står "Välkommen hem!" på och så har Jens också en liten rosa ballong med mitt namn på. Jag blir helt paff, fullständigt oförberedd var jag. Sedan måste jag gå runt och krama alla medan Skrållan kom up close och filmade hela spektaklet. Jag har inte vågat se filmen ännu eftersom jag säkert skulle bli helt "Omygod I look so stoopeed!" och så skulle jag inte vilja tänka mer på det. Men nu har jag det i minnet och jag kommer gotta mig på det i månader framöver. <3
  Jag, LiLLan, Ajy, Jens och Bror for ut på äventyr. Vi planerade Indigo, men av någon orsak var det stängt. =< Så vi for via Ajys lägenhet efter Vodka och campade sedan hos Bror med spel till sent på natten. ^^

Sedan var det allmän fest på lördagen. Vi drack, pratade, rökte i växthuset och hade t.o.m. en fontän. Jag tvingade alla att gratta mig på 22-års dagen vid 12-slaget och några timmars idioti och drickande senare åt jag en rullkebab innan jag gick hem till Ajy och ringde en taxi hem. ^^

Dagen efter (d.v.s. min födelsedag) sov alla utom jag till efter 10 på förmiddagen. Jag hade ett litet maskineri inombords som brummade och fick alla mina inre organ att skälva som asplöv, men en hel del vilande, rostbröd med apelsin- och russinmarmelad, kaffe, huvudvärkstabletter, tuggtabletter mot halsbränna och en liten bakisgrotta jag byggde åt mig med täcke och kuddar, så var allt tipp topp. ^^

For hem på måndagen med Eckerölinjen och såg fina höstscenerier hela vägen från Grisslehamn till Stockholm. Borde söka upp Estuna runt hösten, de hade verkligen supernice skog där!

Idag var det seminarium! Det gick sådär. Jag är förkyld och var både blöt, kall och aningen borta i huvu. Godkänd blir jag allt, men det kändes som om jag bara ville slå mig själv hårt i huvudet med en pulpet efteråt.

Nu är jag hemma. Åt just en skål spaghetti med kanel. Det var det jävligaste jag varit med om. Men en kastar inte bort mat!

Borde plugga... Men det gör jag inte! =D

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment