Friday, October 03, 2014

Önskelista

Hösten har kommit till Örebro. Och snart är den över. Det går fort. Årstiderna bara susar förbi. Men jag mår relativt bra just nu. Planerar tatuering och önskar mig därför bara pengar i födelsedagspresent. Det behövs inte mycket, många bäckar små, ni vet. Det ska bli en Snusmumriken tatuering som jag velat ha i några år nu. =) Har alltid vetat att jag ska tatuera mig, men motiven har ändrats genom åren och nu börjar jag känna mig mogen nog för att våga mig på det.
  Diktatorn vill ha en bläckfisk, den kommer att bli så jävla grym! Jag funderade på en av mina favoriter för mig själv, men jag vet inte om det vore värt det. xD Kanske om jag tog bort texten. Men en ska inte enbart gå in för en tatuering för att det är roligt eller snyggt sådär i allmänhet. Det finns så många många MILJONER snygga idéer till tatueringar. Enligt mig måste en kunna skilja mellan det som är snyggt på någon annan och det som är snyggt på en själv och enligt mig ska alla tatueringar ha någon form av personlig betydelse för en själv. Det behöver inte vara djupt eller speciellt personligt, men inte skulle jag skaffa en fågel bara för att jag hittar en assnygg fågeltatuering. Det måste klicka till inombords och idén ska sedan följa med en och växa med åren och inte minska i betydelse. När det gått ett tag och det ännu känns som en bra idé så kan en börja planera det.
  Ska med Bea på bio på söndag förmiddag. Det är den nya Muminfilmen då de är på Rivieran. Den är baserad helt på serierna och jag älskar just den serien. ^^
  Har ett paper att skriva till den 13:e ungefär och sedan en grupphandledning den 15:e och så lämnas det färdiga arbetet in den 17:e. Så jag har börjat söka efter vetenskapliga artiklar som går att använda och kikar på kurslitteraturen som jag fått låna till den 8:e. Planerar att fara hem över min födelsedag en sväng.

Just nu tar jag det piano. Ser på "Dexter" och söker tatueringsreferenser. Är rätt avspänd, vilket är skönt.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment