Thursday, February 06, 2014

Kreativt, Erin, wow.

Det töar som värst och jag har ännu inte varit och åkit pulka med Nen och Bea som vi planerat. =P Men det kostar att köpa pulka. Det finns tydligen ett ställe som påminner lite om Gnisten på Åland här i Örebro, vi hade planerat att fara dit på en Winter Wonderland dag som skulle avslutas med middag och flytande kärlek. Men att planera saker är sällan bra, inte för min del iaf. Det slutar med att inget händer.
  Min fot ömmade lite igår, men det kunde ha berott på det mycket hårda omband jag fixade av papper och jesustejp. Idag är det bättre, det är bara en punktering, ingen skåra eller något sådant.
  Idag är det bara körövning inplanerat. Ska iväg om en och en halv timme. Men tills dess ska jag äta lite klementiner och dricka te.
  Jag sov längre än vanligt idag och drömde helkonstigt. Det utspelade sig ena sekunden uppe i någon form av Antarktis och i andra på Kökar. Jag flög fram över vägarna (bokstavligt talat) och mittenrännan på grusvägarna var gjord av böcker som var nedtryckta som i en vertikal bokhylla. Ja, ni fattar, liksom jag fattade allting tills jag vaknade och kände mig mest förvirrad.
  Jag är lite irriterad över att hyresvärden inte svarat på ett mail jag skickade om att jag behöver deras IBAN för att kunna betala min hyra. Så månadens hyra är sen och ni kan ju tänka er hur det påverkar en stressapa som jag. Jag blir tvungen att ringa dem och be dem stava ut det. Det är ju hellöjligt att de inte har ordnat problemet de haft med hotmail-adresser.
 
Jag har varken skrivit eller ritat på evigheter, jag har försökte, men det går liksom inte. För att skrivandet ska komma igång så måste nästa bok av "A Song of Ice and Fire"-serien komma ut (eller så läser jag om den) och för att tecknandet ska komma igång så måste jag hitta ny musik. Helt ny musik. Tillsvidare nöjer jag mig med bloggande, serier och dress up games för att få utlopp för min "kreativitet". Dang flabbit...

Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment