Friday, September 20, 2013

Lugnt liv

Det var ett tag sedan igen, men det har sina orsaker. Blogspot bestämde sig för att bråka lite med mig så jag kunde först inte alls komma in på "New Post" och sedan när jag testade igen några dagar senare så kunde jag inte skriva. =/ Men nu verkar det bete sig som det ska.
  I förra helgen var mamm, LiLLan och moff här och hjälpte mig med möbler och inredning. Så nu har lägenheten börjat te sig beboelig. Mera som ett riktigt hem. =) Nu när jag får härja fritt är bordet lite råddigt (eftersom jag även använder det som skrivbord) och saker är på lite konstiga ställen efter att mamm har ändrat om i mitt organiserade kaos, så nu är det som det ska vara. ^^ Jag har nu en bokhylla för böcker, skollitteratur, filmer och pussel. En byrå för tomma fotoalbum, mina teckningar och tecknematerial o.dyl. och så fick jag mitt fina matbord med matchande stolar som jag spanat på i två veckor på Myrorna.
  Jag var även och köpte en 120x200 cm säng åt mig från IKEA. Det blev helt sjukt dyrt med hemkörning och allt, men man måste ju ha en säng och den är dessutom bekväm.
 
Det börjar dra ihop sig till höst. Och med hösten kommer tentor och mörker. Men jag gör mitt bästa för att hålla humöret uppe. Umgås mycket med folk, lär känna lite nya människor och har fått med i en HBTQ-grupp och en kör, Vox Nikolai, som nu igår spelade in en reklamfilm för Svenska Kyrkans sponsorship för Örebro Hockey. Det lär bli intressant att se...
  Skolarbetet är inte så fruktansvärt svårt. Det är mest... mycket, och lite luddigt. Men det ska nog gå. Bara jag kommer igång. ^^

Just idag har jag inte gjort någonting speciellt. Det blåser och solen går in och ut mellan molnen. Jag hade inte några föreläsningar heller, så jag tog mig tid att ligga och dra mig länge på min nya säng (den blev hemkörd igår). Jag har ätit rågbröd och druckit lite kaffe med Balais i (Baileys om ni undrar). Det smakade konstigt, så jag gör inte om det... Men jag har läst högt för mig själv ur "Pappan och havet" vet inte varför, övar väl på min högläsning? Jag får så snabbt ont i halsen då jag läser av någon orsak och jag förstår inte varför.
  Jag ska också öva lite på låtarna vi ska sjunga med kören också; "Lascia ch'io Pianga" från Händels "Rinaldo", "Wade in the Water" och "Deep River". Använder flöjten för att komma ihåg noterna. Mina grannar tycker nog inte om mig...
  Sedan måste jag väl ta itu med lite kurslitteratur också, även om det tar emot. Men det måste göras.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment