Sunday, September 29, 2013

I'm Singing in the Rain

Har varit ett par sköna dagar här i Örebro. I torsdags vaknade jag tidigt (08:00) för att ta mig in till stan. Kontantkortet behövde laddas, så jag tänkte ta mig via Telia och möta Bea på samma gång. Vi skulle ägna oss åt att förbereda oss inför seminariet som vi skulle ha på eftermiddagen. Telia öppnade först 10, så jag struntade i det och vi for till universitetet och slog oss ner i Långhuset. Där satt vi och efter ett tag dök även Erik och Max upp. Diskussionen gick bra, rätt intensivt också, så jag plockade fram min kompsill (en fröpåse/kudde) som vi använde som "pratkudde", den som höll i kudden höll låda.
  Vi kände oss väl förberedda och jag och Bea for in till stan igen för att jag skulle få kontantkortet laddat. Sedan rullade vi runt i några skobutiker runt Våghustorget eller Stortorget (kommer inte ihåg, håller ingen skillnad xD).
  Seminariet gick bra, fick faktiskt komplimanger över att jag "pratade så mycket/bra". Jag tog det med viss oro eftersom jag vet hur jag kan bli att hålla låda och babbla på som en idiot även om jag knappt förstår vad vi pratar om. Men det gick bra tror jag nog.
  När vi var klara hade solen börjat gå ner och det blev kallt. Jag och de andra i min grupp beslutade oss för att mötas hemma hos Bea på lördag (ikväll alltså) och hitta på något tillsammans. Sedan skildes vi åt och jag gick hem och fick pussla utan ont samvete. Men huvudvärken när stressen släppte gjorde mig tvungen att gå och lägga mig i tid i vilket fall som helst.

Dagen därpå hade jag och Nen beslutat oss för att ses och gå på en promenad någonstans, mest för att jag skulle få koll på var man kan gå i naturen mera. Så vi gick upp till Brickebacken och in på de små skogsstigarna där. Det var riktigt mysigt, trots att det var ganska mulet och kallt och Nens paraply var inget att hänga i granen. Inte för att man hänger paraplyn i granen, det skulle se helt vansinnigt ut. Sådant gör bara mumintroll. Nåja... Sedan beslutade vi oss för att fortsätta umgås, så efter 2 timmars promenad, som omfattade en intressant pratstund i en nätgunga om hur lustiga ord som "byxor", "gurka" och "lök" faktiskt var, gick vi först via henne och hälsade på Maia och Sigge. Jag fick leka med en laserpenna med dem, det var hur kul som helst, simpla människor, simpla nöjen, ni vet.
  Middagen skulle bestå av krögarpytt och ägg, men väl i butiken blev det inga ägg. Det blev dock gurka och morotsstavar med dipp och "Coraline", vilket var mysigt.
  Nen for hem först vid halv 11 tiden på kvällen. ^^

Idag har varit en skön dag också. Jag vaknade rätt sent av att jag hörde regnet. Först trodde jag att det var min granne över mig som duschade (det brukar lura mig annars de kvällar jag hoppats få somna till regn). Jag rullade ur sängen och såg runt hörnet på väggen som delar upp min lägenhet och såg att det faktiskt var regn som slog mot min fönsterruta. Jag åt lunch och såg lite på "Adventure Time", pusslade och drack iste fram till halv 5 då jag började röra mig mot busstationen. De har dock bytt tidtabell, så jag fick sitta lite längre än väntat. Jag köpte en ostmacka, en tripp och en Starbucks Chocolate Mocha på Pressbyrån och sedan gick jag till Bea.
  Hennes katt Duffy blev så rädd att han gömde sig under hennes gästsäng mest hela tiden. Hennes sambos katt Blaise (tror att jag fick det rätt...) vågade komma fram från under deras säng och hälsa på mig efter ungefär 20 minuter. Hon snusade på mina fötter och smög sedan runt Beas ben istället.
  När Max och Erik så småningom dök upp ägnade vi oss åt att gissa filmmusik som Bea spelade på Spotify. Inte för att vi räknade poäng, men jag vann definitivt. x)
  När Sambon senare kom hem så spelade vi Popkult. Sambon vann, jag kom sist. Damnitall!
  Framåt kvart över 11 började vi alla bli lite småtrötta och jag kände att man inte skulle pressa det sociala hos varken mig eller Bea mera, så jag hoppade på 23:28-bussen till Tybble.
  Nu är jag hemma, helskinnad. Är väldigt trött, men nöjd med kvällen. Ska se om jag inte får lite pussel lagt nu också innan jag går och lägger mig. >=3

Pax et Bonum
Erin
 

No comments:

Post a Comment