Monday, October 07, 2013

Hästen kommer till Örebro

Nu är det ändå höst på riktigt. Det är kallt, mulet men än så länge rätt trevligt. Man ska ta vara på de soliga dagarna nu för man vet aldrig när vintern kommer och så försvinner solen i veckor.
  Min första tenta på Örebro Uni är nu på fredag, jag är ledig hela den här veckan för att förbereda mig. Det behövs... Men jag känner att bara jag lägger manken till så blir jag nog godkänd. Det är mycket att läsa dock.
  Igår tog jag dock det fina vädret i beaktande och gick på en fyra timmar lång promenad med Nen på naturreservatet Reträtten som ligger här alldeles i närheten. Min kamera hade inga batterier, men jag höll till godo med min mobilkamera och Nen tog jättefina höstbilder. =3 Sedan beställde vi pizza, åt äppelpaj och såg på båda Sherlock Holmes filmerna, med Robert Downey Jr. och Jude Law.
  Idag har jag helt stängt om mig och renskrivit alla mina anteckningar från kursens föreläsningar. Jag har smått skrivkramp och ont i ryggen nu, men det känns skönt att jag fått något gjort. Imorgon ska jag fortsätta med mitt råpluggande, men kanske ta en stärkande promenad någon gång också, så att jag inte blir helt möglig i huvudet.
  Någon gång den här veckan ska jag träffa Jash också och tala över våra liv över en kaffe på stan. Det blir nice, det har varit så mycket nytt den här tiden att jag inte tagit mig tid att kontakta henne. Men det ska bli kul att umgås med henne igen! =D

Nu ska jag anteckna lite till och sedan gå till sängs. Jag behöver komma upp i tid imorgon...

Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment