Friday, June 21, 2013

Glad Johanne!

Johannesnatten är snart här. Orsaken till varför jag tycker om att använda termen "Johannesnatten" är helt enkelt för att det låter awesome. (Och boken "Johannesnatten" var en av mina favoritböcker fram tills jag läste slutet av serien "Gudagåvorna" som den tillhörde och allt slutade bajs enligt mig). Imorgon fyller LiLLan 18 år, vilket känns helt overkligt. I min värld kommer hon alltid att vara 14.
  Inatt ska vi dock sparka in hennes 18-års dag ordentligt! Vi ska först till Ajy och förfesta tillsammans med Zombie och Tååfe! Sedan ska vi ut på krog efter klockan 00:00, vilket kommer att bli fantastiskt även om det inte lär vara så mycket ungdomar. (Alla är på stugor o.s.v...)
  Jag ska försöka ta mig en sväng via Nen också och säga hej, men vi får se om vi hinner.
  Vi åt just en fantastisk middag bestående av rökt lax, ägg med majonäs och räkor, nypotatis, dillsås med kapris och pepparrot, spett med köttbullar och prinskorv, gravad lax, sill, sallad och kokt blomkål. Detta var lite väl mastigt för mig som levt knapert hittills den här veckan ute i Långnäs och nu vilar jag på maten. Jaques var tacksam för de sista munsbitarna lax som jag och LiLLan matade honom med. Senare blir det jordgubbar med glass och grädde.
  Dör matdöden.
 
Ha en glad Johanne allihopa!

Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment