Monday, July 08, 2013

Ledighet?

Är man verkligen ledig när man inte jobbar eller studerar? Ibland hinner man kanske med att vara ledig, men för det mesta så stressar men upp sig över allt det där som man borde göra för att det är sommar. Som tur är så är jag för lat för att ta itu med ledigheten. ^^
  Idag bakade jag och mamm cupcakes inför Visor i mormors trädgård som vi ska ha hand om serveringen på imorgon. De hade det tydligen mycket roligt förra veckan. Jag bakade till det också, men jobbade över själva eventet. Men imorgon får jag också vara med och klä upp mig och sälja godsaker.
  Nu när halva satsen muffins är klara så ska mamm strax skjutsa in mig till stan där jag ska möta upp med Nen, Eva, Annika, Noémi och de andra som jag aldrig träffar annars för att de studerar i Swe och jag är lat. =3 Jag ska via Ajy också och hämta upp min klänning som jag köpte på KappAhl. Glömde den i Ajys och Pirkkas lägenhet när det var Joels 18-års fest i förrförra veckan.
  Den här veckan borde jag också få veta om jag kommit in på Personalvetarprogrammet eller på något av de andra programmen jag sökte till. Jag är jättenervös! Sedan ska jag direkt försöka skaffa bostad och så börjar flytten. Vilket jag också är jättenervös inför!
  Nåja, allt i sin tid! Nu ska vi nog börja fara. ^^

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment