Tuesday, June 04, 2013

Biljettförsäljarn's logg, vecka 23, dag 2 - (╯ÒmÓ)╯︵ ┻━┻)

Så var man tillbaka igen. Kanske får bättre ordning på bloggandet nu i sommar.

Det är en hel del nya saker med årets system. Ejdern har gått över till södra linjen och Grisslan har tagit över tvärgående. Under första veckan nu så går tvärsan bara 3 ggr, vilket är helt sjukt! Sedan ska jag ta betalt av traktorer och även av nyttotrafik med vissa undantag. Och så ska jag registrera alla skärgårdsbilar också. Dessutom så har det blivit något fel med knapparna på Pusatec maskinen, så jag kan inte ta emot svenska kronor för knappen som ska registrera det har i misstag fått en annan funktion. Och nu verkar det dessutom som om det är något fel på antennen på maskinen, för ingen dataöverföring har ännu gjorts.
  Suck.
  Dessutom regnar det idag. Som tur är så har jag bara tre turer 12:00, 16:00 och 18:15. Det var nog tur att det inte var någon tidigare färja idag eftersom jag är helt slut! Igårkväll blev det världens regnväder, jag hade nog känt det i luften, men det var verkligen våldsamt. Jag trodde den här baracken inte hade förmågan att bli kall eftersom fönstrena som går att öppna knappt släpper in någon luft alls. Men igår blev det helt enkelt för kallt. Jag försökte få mig själv att somna till 2, sedan vaknade jag flera gånger under natten. Vid 4 så var jag tvungen att ta på ett extra lager kläder. Sedan sov jag dåligt några timmar till. Slutligen så ringde alarmet vid 08:30. Jag hade nämligen bestämt mig för att inte sova bort hela förmiddagen bara för att jag inte hade något att göra.
  Min spegelbild var skrämmande... Har aldrig haft sådana påsar under ögonen förr.
  Nu är de dock borta och jag är inte lika kall längre eftersom jag har igång elementet. Men det har varit en pärs! Hoppas dagen inte blir work overload för jag har inte tagit Concerta (har bara två kapslar kvar) och vädret verkar inte klarna på ett bra tag ännu, om det alls kommer att klarna.
  Mördarsnigeln sa att hon skulle komma ner och hälsa på idag! =D Jag vet inte exakt vad vi ska göra, det blir nog att prata eftersom promenad verkar rätt otrevligt.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment