Tuesday, August 28, 2012

Let's play life

Härr varre livat! Härr varre hi å härr varre hå å härr varre gla'a älgar.
  Eller ja, inte då, jag tycker inte om älgar.
  Det står väl rätt bra till just nu, jag hoppade in de 3 sista veckorna på LiLLans sommarjobb eftersom hon började SOS och nu har jag jobbat som kyrkvakt snart 3 veckor i sträck med förkylning i kroppen. Jag är helt slut och min nacke håller på att ta död på mig p.g.a. alla sudokus jag löst... -.- Jag har räknat ut att jag gjort närmare 100 stycken på en vecka nu. ADHD much?
  Jag har också sökt några jobb, helst skulle jag vilja ha jobb som försäljare på GULDVIVA, men enligt Ålands Radio så är det 200 sökande på alla okvalificerade jobb på Åland just nu, så jag kan inte hoppas för mycket. =< Skulle vara amazing om jag fick ett jobb iaf. Så om ni hör om ett ledigt, hyffsat bra jobb så slå larm. ^^
  Idag fyllde mamma 42, så imorse uppvaktade vi barn henne med kaffe, juice, smörgåsar och presenter. Donk hade köpt en flaska Café åt henne och jag och LiLLan köpte en liten dammsugare (våra har gått sönder) och ett par svarta Dr. Martens som hon velat ha hela sommaren. =) Passar henne rätt bra. Skorna också ja, men hela paketet passar liksom hennes personlighet. x)
  Sedan senast har det faktiskt inte hänt så mycket. Ajy fyllde 18, men jag jobbade då så hon fick röja på med de andra. Vi tog igen den några dagar senare genom att ta några drinkar på Indigo och Dino's för att sedan snabbt förflytta oss till en sensommarfest med resten av gänget. Blev rätt våldsamt och jag har nog aldrig varit så bakis i hela mitt liv. Men det var det nog värt, även om jag tappade bort mitt Mastercard på Arken. Som tur var så hade jag bara glömt det vid bardisken, så det gick att hämta dagen efter. ^^
  Sedan har Tååfe flyttat till Swe nu... =< Mitt hjärta brister... Alla andra går i skola och umgås med varandra och nya vänner och jag blir helt ensam utan Tååfe som kan komma över när som helst i princip. ;___;
  Men men, hans liv går ju framåt, så jag får se det som något bra helt enkelt. ^w^
  Nu är det sista veckan jag jobbar som kyrkvakt, sedan är den en Superfest på lördag för att sparka ut sommaren och sedan kickar arbetslöshetens vånda in antar jag. xD Nä, så ska jag inte se det, nog hittar jag ströjobb om jag bara letar. Det är bara det att jag helst velat ha ett fast jobb iår...

Nå mer kan jag inte riktigt tillägga. Jag knarkar Silent Hill, både spelen och filmen, och kollar in PewDiePie mest hela tiden. =P
  Mitt liv är så ointressant. ^^
  Nu ska jag vila lite, är helt slut efter jobbet.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment