Friday, August 31, 2012

"VIIII BJUDAAAAA! FLITELAD BANAN MED GRAAAAAASSS! JAAAAAA!"

Tjolahopp tjolahej!
  Idag hade jag alltså min sista dag på jobbet som kyrkvakt. Dammsög hela kyrkan och njöt av ljudet av skräp, gräs och grus som sögs in och rasslade igenom den 10 meter långa sladden. x) Sedan gick jag omkring utomhus och tittade på gravar, mestadels p.g.a. alla intressanta namn som poppar upp då och då.
  Pojknamn:
  Isidor, Ossian, Gideon, Aldur, Abner, Enzio, Alarik, Fjalar, Eliel o.s.v.
  Flicknamn:
  Siralia, Sidi, Naima, Saima, Naemi, Eufemia, Euxenia, Darline, Maxima, Enny, Ali o.s.v.
  Själv lär jag inte fundera på barn de närmsta 10 åren, men om släkt och vänner får barn så kan jag ju komma med några häftiga tips. =3 Isidor sparar jag dock till en närmare släkting. Min mormors far hette Carl Isidor Karlsson, så det är ett släktnamn. ^^ Om jag får en pojke ska han heta Amadeus Isidor Ossian eller Gideon Isidor Enzio och om jag får en flicka ska hon hetta Sidi Siralia Eufemia eller Enny Euxenia Siralia.
  Bara för att jag gillar coola namn... Men det är väl bara alternativt, smaken ändras ju. Men enligt mig är ett annorlunda namn en bra isbrytare när man lär känna nya människor. ^w^
  I alla fall.
  Mamm fyllde som sagt 42 i tisdags. Eftersom vi inte hade fått våra pengar då, så hade vi inte råd med Wirrans, som vi nästan alltid har på födelsedagar. Men idag var det payday, så vi får till Wirrans och åt med stor entusiasm. Jag suktade på friterad banan med glass, för jag tror inte jag har ätit det på åtminstone 3 år. Men så kom vi ihåg att vi ju faktiskt hade en fritös hemma och en kunnig kock i huset. Så efter middagen får jag, Teddy, LiLLan och Donk via Mattssons och köpte en klase bananer, grädde, tempura och glass.
  Senare ikväll fick vi en underbar servering av friterade bananer på löpande band och en massa glass.
  Omnomnomnomnomnom!
  Imorgon kommer Tååfe på besök igen, så jag antar att vi ska fortsätta spela Diablo III och göra min karaktär ännu mera awesome. Jag valde en kvinnlig mage som jag döpte till Mokre och just nu springer vi mest omkring och förstör och dödar allt i vår väg för att levla upp så snabbt som möjligt och få en massa häftiga grejer. Dessutom köper vi items via online shopen (för spelguld d.v.s.). Min damage är dock löjligt liten än så länge. Men det ska vi nog ändra på!
  Just nu springer jag omkring med en sexig fladdrig armor, en dubbeleggad yxa och en flygande, lysande bok... Donk fällde en bra kommentar: "Det passar ju dig! Springa omkring och läsa läxor medan du svingar en enorm yxa vilt omkring dig!"
  Tååfe tyckte det var en rätt häftig balans. Tycker nog jag också ifs. ^^
 
Så nu är jag alltså vad man kallar arbetslös? Det var något nytt. Jag får lov att finna mig i situationen; Om jag inte hittar ett stadigt jobb får jag helt enkelt utföra ströjobb här och där. Jobb är jobb och pengar är pengar. Jag får ta vad jag får. Men jag har fortfarande höga förhoppningar om jobbet på GULDVIVA, även om jag är rätt säker på att jag inte får det... =<
  Nåja, nu ska jag se på Let's Plays och spela Harpan. =P

Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment