Wednesday, July 04, 2012

Biljettförsäljarn's logg, vecka 27, dag 3 - Officiellt!

Äntligen! Efter 8 år av konfundering... Jag heter nu officiellt och registrerat Erin Ida Maria Gäddnäs fr.o.m. den 1.7. Känns nästan lite konstigt att faktiskt inte heta Ida längre... Men skönt på samma gång! =)
  Igår fick jag solsting för första gången under 16:00-16:15 passet med två båtar. Allting snurrade, solljuset var som vita blixtrar, jag fick tunnelseende, kallsvetten bröt ut i pannan och över ryggen och jag mådde illa. Det blev inte bättre av att Fjärdvägen var på väg ut samtidigt och långtradarna bullrade omkring samtidigt som jag försökte reda ut bilarna. Voivoi, som tur var så blev det inte värst förrän alldeles efter att jag fixat de sista bilarna. Då satte jag mig ner och andades en stund sedan vinglade jag in och mådde illa och gnällde på Facebook.
  Idag har jag också varit lite virrig. Jag har inte kunnat räkna växelpengarna ordentligt och blandat ihop bilar, men det är inte panik iaf. ^^ Ser ut att bli en varm dag igen... Suck, får lov att dricka vatten som mina kära FB vänner kommenterade, vilket ju är helt logiskt, men innebär att konka på en vattenflaska. Det är jävligt otympligt kan jag säga er! När man har växelkassan, biljettmaskinen och bokningslistorna med sig. Sedan när jag ska ta betalt så måste jag fumla med pengar och kvitton och bankkort så det är inte så lätt att ha en vattenflaska under armen.
  Men det får gå ändå!
  Jag håller ju på och söker jobb nu till hösten och är jättenervös! Om jag inte hittar ett jobb så innebär det att jag måste ta ströjobb eller deltidsjobb och det vill jag inte... Men måste man så måste man! Orsaken till att jag stannade kvar på holmen var ju faktiskt att tjäna pengar i ett år innan jag gav mig av.
  Nu ska jag fira min namnändring med kaffe!

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment