Tuesday, July 03, 2012

Biljettförsäljarn's logg, vecka 27, dag 2 - Tålamod

Igår var en fin kväll, båten var ifs en halvtimme försenad, men jag stod och tränade mitt tålamod genom att bestämt stå nere vid kajen och spana på fiskar som hoppade. Jag lyckades få syn på en fisk då den hoppade efter 20 minuters idoget stirrande. ^^ Jag tycker om att titta på fiskar och tycker det skulle vara kul att testa fiska här nere. Jag tror att jag ska välja någon dag i slutet av sommaren att testa min fiskelycka. Bara för att jag kan.
  Jag sov som en stock inatt och vaknade utvilad och på gott humör. Har traskat omkring som en solstråle i hamnen under första turen. Hoppeligen håller mitt goda humör i sig hela dagen.
  Under tiden här nere i hamnen har jag fattat ett visst tycke för den där lilla måsungen och håller koll på den så gott jag kan. Föräldrarna är väl inte så förtjusta i mig, men jag går aldrig för nära, det händer bara i misstag om jag går nära stängslet och måsungen av en händelse råkar finna sig alldeles där intill. Kanske jag är lite konstig som tycker om en liten dunboll, men jag gör det.
  Jag har fått för mig att det är Franciskusfest ute på Kökar den här helgen... Det lär innebära jobbjobbjobb i slutet av veckan. Ouf... Men hellre att jag har mycket att göra än ingenting.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment