Monday, June 04, 2012

Skymnings broderier

Tja, jag känner mig väl rätt hemma här i Långnäs. Men jag känner redan nu ett visst obehag p.g.a. isolering och glömda saker. Bl.a. min Concerta och min plånbok. Som vanligt så hittar Enhörningsgänget på att ha Superfest 7.0 Summer edition nu när jag jobbar. =P
  Jag vet inte, jag känner mig lite illa till mods, men jag hoppas att Muminböckerna, en god kopp kaffe och lite middag ska ordna den saken. Underligt att jag ska känna mig ensam. Jag menar, jag är ju mestadels alltid ensam då jag är hemma ändå. Kanske det är att jag vet att Långnäs är lite svåråtkomligt för de flesta som jag känner mig olustig.
  Min mor lekte lekstuga här idag. ^^ Hon tycker (och jag tror alla delar hennes åsikt) att min barack är ganska tråkig, för att inte tala om osmaklig. Så hon städade ett extra varv och planerar hur det skulle gå till att piffa upp stället och göra det lite mer hembonat. Jag är tacksam för det!
  Annars idag har det inte varit någon större kalabalik på kontoret. Innan högsäsongen är det sällan så besvärligt att sälja biljetter här och idag lallade jag mest bara runt och sa hej till alla färjgobbarna som nog kände igen mig från förra året.
  Ikväll har jag inget särskilt planerat. Jag är lite butter för att jag glömde Concertan hemma, för det lär innebära att det blir lite trögt att komma igång imorgon bittida. Men ifs så behöver jag inte pallra mig ur sängen före 09:00, men det kanske är lika bra att jag kommer upp och äter lite frukost och mornar mig om jag ska hålla igång utan mitt knark imorgon.
  Det är så lustigt när jag skriver på bloggen. Som sagt så känner jag mig illa till mods, men medan jag skriver det så mår jag faktiskt bättre. Jag har faktiskt märkt det tidigare också att det känns lättare om hjärtat om jag rantar lite på bloggen. Efteråt kan det komma tillbaka, men medan jag skriver så känns det som om trycket lättar.
  Nå, nu ska jag koka kaffe och njuta av solens sista strålar ute på kajen.
  Kom gärna och hälsa på, men säg gärna till en dag i förväg, för man vet aldrig. Om jag en dag säger att jag är sällskapssjuk så kan det ha gått åt rakt motsatt håll till dagen därpå, så att dyka upp med för kort varsel kan slå mig ut gängorna och så är det bara awkward.
  Men hör gärna av er! Helst via FB, för det är lätt hänt att min mobil blir liggande under dagarna.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment