Tuesday, June 19, 2012

Dag 2 - 9 saker om mig själv

Jao, alltså, det är nog lite onödigt eftersom jag besvarat sådana här frågor förr, men jag kan ju vara lite allmän iaf.

1. Jag har flyttat 8 gånger i mitt liv. Från Åbo till Mariegatan till Askuddsvägen till Hamnö till Vårdö till Torggatan till Karlby till Hamnö igen och så till Finström där jag bor nu. Det lär bli flera gånger till innan jag stabiliserar mig.

2. Jag har svimmat en gång i hela mitt liv och då slog jag näsan först i en stol och sedan i golvet. Jag hade ont i en vecka efteråt. Det var för att jag skar mig med en brödkniv i ringfingret. Jag har inget emot blod i största allmänhet, men det var tidigt på morgonen och rent vetenskapligt så var det helt enkelt så att kroppen fick en chock och skickade allt blod till de inre organen och från huvudet, vilket tidigt på morgonen resulterar i kraftig yrsel och i mitt fall medvetande förlust. =P

3. Jag trivs med att arbeta. Det spelar ingen roll om det är skolarbete eller sommarjobb, men jag trivs med att ha saker som jag måste göra. Ju mera nervös man är och oroar sig för att något känns svårt eller övermäktigt, desto mer tillfredsställande är det när man faktiskt lyckas. =)

4. Jag har väldigt hög smärttröskel. Slår jag mig så gör det ont förstås, men jag reagerar inte så kraftig på det.

5. Jag är extremt känslig. Om jag blir sårad, förödmjukad eller provocerad så reagerar jag med att grina som ett barn. Jag kan inte kontrollera det! Om jag får en hurril av någon så gör det inte ont, men jag blir så sårad att jag lipar som ett barn.

6. Jag saknar nästan aldrig folk. När jag säger åt någon att jag saknar dem så betyder det oftast att jag skulle tycka om att träffa den personen, men inte att jag går omkring och längtar efter att få göra det. 

7. Våra katter är väldigt viktiga för mig, det är nästan lite överdrivet, men de är helt enkelt oumbärliga för mig. De kräver inte något av mig, mer än att jag ger dem mat, släpper ut dem och kelar lite med dem ibland.

8. Jag är väldigt mode intresserad, man skulle inte kunna tro det om mig, men jag håller koll på designers, modeller, modefotografer och olika magasin, även om jag inte själv köper magasin eller kläder. Ta bara en titt på min tumblr, följ den här länken.

9. Jag är rätt bra på att teckna, men jag har aldrig någon inspiration längre, så jag har blivit mycket sämre... =/

Pax et Bonum
Erin <3

1 comment: