Monday, June 18, 2012

Biljettförsäljarn's logg, vecka 25, dag 1 - Sommartider hejhej!

Så var man här igen då. ^^ Som sagt så borde jag inte få skriva blogginlägg då jag jobbar eftersom de för det första är helt ointressanta och för det andra så skriver jag det första inlägget alldeles för tidigt för att ha något vettigt att säga om dagen. =< Men har man tråkigt så har man.
  Första turen idag gick 07:00, så jag lallade omkring på kajen klockan 06:30 och försökte komma underfund med varifrån vinden blåser. Den lurades lite och blåste från alla möjliga håll så det var inte riktigt lä någonstans. Men det är nog bara bra att vara lite vindpiskad såhär på morgonkvisten. ^^ Annars blir jag så trött.
  Idag blir en låååång dag. Första färjan 07:00 och sista färjan 22:30 och den kommer med 99% säkerhet vara sen från Galtby, så jag lär sannolikt inte vara färdig förrän 23:30 ikväll.
  Om jag tar för lite betalt av folk så verkar min kollega ta mer betalt. xD Växelkassan har ökat med nästan 26 euro sedan jag var här. Men det är väl bara bra och helt normalt att växelkassan växlar under sommaren. Det är så mycket att hålla reda på.
  Nu är det sommartider iaf, så jag lär ha en hel del att göra fr.o.m. nu. Det går 16:00 och 16:15 turer i princip varje dag som lär vara fullbokade med turister, så det kommer bli ett evigt spring upp och ner i hamnen för att reda ut alla bilar som ska med olika färjor. Dessutom har Knipan börjat gå igen, så nu får jag lov att passa på det där prettot som håller på och gnäller på mig så fort han får chansen. =P Jag slår vad om att han har något emot just mig.
  Det är nog för att jag är tjock... =<
  Nej, jag skojar, men han verkar liksom ha något emot mig personligen och ska det vara på det viset så ska jag ha något emot honom personligen också. >.<
  Mamm kommer en sväng ner i hamnen och hälsar på mig idag efter att hon lämnat av Skrållan på Lemböte. Den lyckosten får vara på musikläger. Saknar att kunna vara där också. Men eftersom jag inte är konfirmerad så kan jag inte ens vara lägerledare.
  Nå, nu ska jag försöka tvinga i mig lite Olo och spatsera runt lite.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment