Thursday, June 07, 2012

Biljettförsäljarn's logg, vecka 23, dag 4 - Sömnproblem

Haj, jag sov rätt dåligt inatt.
  Jag låg på spikmattan och sedan blev allt lite suddigt. Någon gång under natten så tittade jag på klockan. 03:57.
  "Hm... Har jag sovit än, eller har jag legat vaken? Äh, vi säger att jag sovit" tänkte jag och somnade lite senare. Sedan ringde först min mobil klockan 08:00, jag gick upp och stängde av den. Sedan ringde min jobbtelefon klockan 08:15, jag satte den på snooze och gick sedan upp 08:25, tvingade i mig en burk Olo och försökte sedan sälja biljetter som vanligt. Lustigt nog så var det fler fordon som jag faktiskt tog betalt av idag redan på morgonen. Lite smått förvirrad var jag och hittade inte korrigeringskoden på maskinen. Jag var tvungen att be om hjälp av en färjkarl som påminde mig om att koderna som har att göra med maskinens funktioner har en nolla framför sig som man måste knäppa in först, sedan hittade jag korrigeringskoden. Lite pinsamt, men hey, jag är trött och det var min första korrigering på ett år. =P

Igår hade jag besök av både Tååfe, Pirkka och Drickard, vilket var trevligt. Vi satt ute och pratade mest fyllehistorier och pinsamheter och Pirkka påstod att jag och Tååfe hade hånglat på en fest bara för att testa hur det kändes, men både jag och Tååfe måste ha totalförträngt det eller så har Pirkka drömt ihop det.
  Tååfe var tvungen att fara hem vid 23 tiden för att han skulle upp på teaterövning dagen därpå och Pirkka var tvungen att följa med. Drickard stannade ytterligare en timme då vi tog en runda runt området och pratade om karriär, utbildning o.s.v.
  När han cyklade hem så åt jag lite och försökte sedan sova, vilket tydligen var lättare sagt än gjort.
  Menmen...

Den här arbetsdatorn är lite småbesvärlig, jag kan inte överföra bilder från min kamera till den, så jag kan inte lägga upp något härifrån, dessutom så fungerar inte nätverket på min laptop så det går inte den vägen heller. =/
  Men jag får uppdatera allt när jag kommer hem på söndag. Eftersom jag ska göra teoriprovet igen på måndag morgon så ska jag nog hem redan på söndag kväll. Så hon där andra biljettförsäljaren får klara av morgonen själv.
  Nu ska jag läsa igenom kompendiet igen, för det är ett antal saker som är rätt besvärliga med de där apparaterna iår. T.ex. så finns det ingen kod för bil + husvagnsekipage genomfart, så man måste tydligen knäppa in koden för dem skilt för sig. Samma sak för bil + trailer både T/R och genomfart. Så det är aningen jobbigt...
  Nåja, det får bråka bäst det vill, det är inte så mycket jag kan göra åt saken.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment