Wednesday, February 15, 2012

Magsjuka

Lion har gått och dragit på sig en rätt högljudd och brutal kräksjuka, så just nu är jag livrädd!! Tänk om jag blir magsjuk då vi ska till Malta?! Eller om LiLLan blir det?! Shitshitshit!! Jag hatar magsjuka. Bara ljudet av att någon spyr gör mig illamående och väggen mellan mitt och Lions rum är ganska tunn, så jag blev tvungen att plugga i hörlurarna och lyssna på musik.
  Idag har inte varit kul. Min nacke har varit fullständigt ur funktion och jag har fått sendrag med jämna mellanrum i högra foten/ankeln/vaden/knävecket. Det skulle ju verkligen vara toppen på isberget som fick Titanic att sjunka om jag fick magsjuka till råga på allt.
  För att lugna ner mig måste jag nog lyssna på Coraline soundtracket och låta bli att känna efter om jag har ont i magen (vilket jag har, det bränner lite).
  Eftersom jag ifs redan har haft magsjuka så kanske jag överlever den här gången. Magsjukan tar ju dessutom olika uttrycksformer beroende på person. Mamm har gått omkring och haft jätteont i magen i flera dagar nu utan att spy medan Lion nästan klår Bror i inlevelse.
  Jag har filosofi imorgon klockan 08:00, så jag lär vara lite slut, sedan historia klockan 09:35, sedan hål fram till 14:40, men däremellan ska jag hinna förbereda mitt framträdande på teatern. Jag har försökt översätta "O Captain! my Captain!" av Walt Whitman till svenska (ja, det hörde till uppgiften, annars hade jag aldrig ens försökt), men det blir så styltigt och rytmen blir fel och om jag försöker nödrimma så förlorar meningarna sin styrka och innebörd. När det gäller dikter måste man vara så otroligt finkänslig när man försöker översätta dem, annars kan de falla samman.
  Nå, nu ska jag försöka sova så småningom, det är en lång dag imorgon från 06:30 till 17:05 då jag tar bussen hem för att hinna packa inför resan till Malta (som jag innerligt hoppas inte blir förhindrad p.g.a. magsjuka!)

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment