Tuesday, February 14, 2012

Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar

Hjärta och smärta, alla hjärtans dag. Får mig att tänka på en trevlig sång jag förknippar starkt med mitt känsloliv.

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå
Men det kan va' svårt att tro när man inte ser den
Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen
Men det hjälper sällan dem som har blitt våta

För när vännerna försvinner 
eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu
Men ett hjärta kan gå i tusen bitar
Säger du att du är min vän
Så är du kanske det

Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker
Och tron är oftast den som ger oss styrka
Man säger mycket men man vet så lite om sig själv
När ångesten och ensamheten kommer

För när vännerna försvinner
eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu
Men ett hjärta kan gå i tusen bitar
Säger du att du är min vän
Så är du kanske det

Allting kan gå itu
Men mitt hjärta kan gå i tusen bitar
Så är du säkert det
Säger du att du är min vän

~ Björn Afzelius

Neej, ni mina vänner, ni lär aldrig se mig klä ut mig till en "pluttis" som Kjell Nilsson skulle ha kallat den, och springa omkring och sprida kärlek omkring mig den 14:e februari. Nejnejnej, Erin lär fortsätta släpa sig fram genom vinterdagen som om ingenting stod på och bli ytterst förbryllad ifall någon påminnner mig om att det finns någon som heter alla hjärtans dag då man firar människoartens förmåga att binda sig till en annan individ.
  Jaja, jag ska sluta!
  Glad alla hjärtans dag på er! Jag tycker inte om högtiden, men det betyder inte att jag inte tycker om mina vänner eller framtida pojkvänner/flickvänner.
  Nu ska jag fira med Minou genom att käka Tupla och klia henne på magen med stortån medan jag ser på "Sherlock", säsong två episod två "The Hounds of Baskerville"

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment