Thursday, January 19, 2012

Och vi vandrar med varandra i vårsolen ut och sjunger

Idag har varit en rätt fin dag. Ja, hittills iaf, den är ju inte slut på långa vägar ännu. =P
  Jag kom upp av mig själv och tog bussen till stan. Träffade på Elsa/Piaf, det lilla livet som vi gav till Nenes familj. Hon kom tassande nerför backen vid handelsingången och jag kände genast igen henne. Hon reagerade på namnet Elsa då jag lockade på henne, men hon hälsade kort med ett litet jam mycket likt sin mors och tassade sedan skyndsamt iväg med den enorma svansen släpande i slasket. ^^
  Sedan samhälla och psykologi, nu hål, sedan teater.
  Egentligen ville jag se på anime under håltimmen, men eftersom de här nya laptoparna inte har tillhörande hörlurar och jag glömde mina hos papp igår så blir det att skriva meningslösa saker på bloggen istället.
  Ikväll ska jag på teater. "Private Lives". Robert (teaterlärare) ordnade så att jag och min teatergrupp kan gå via skolan, så varför inte? Så jag stannar i stan ikväll. =) Och imorgon antagligen också. På lördag tänkte jag storma Eckerö Torp och hänga med den där blonda saken som jag tycker så mycket om. På söndagen har han huset för sig själv så vi tänkte ha tv-spelskväll med det vanliga gänget; Pirkka, LiLLan, Lindfors och så jag och Ajy.
 
Solen skiner idag, vilket känns bra. Är det bara jag eller är det liiiiiite vår i luften redan? Eller inbillar jag mig saker nu igen? ^_^
  Aah, vår, jag längtar så... Jag tror att jag ska försöka hitta på lite fler roliga upptåg i vår igen. Som picknick och piratlekar och stadscruising. Sedan skulle jag vilja måla en enorm enhörning på Tååfes motorhuv, menmen... Vi får se lite. ^^
  Det är två månader till psykologi studentprovet, så jag ska börja läsa igenom alla böckerna, jag är lite sent ute... Men efter det provet så är jag klar med lusse och går ut som student, hoppeligen Eximia student, men man vet aldrig.
 
Nå, nu ska jag kanske färdas till en datasal där jag kan se på anime. =P

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment