Thursday, June 23, 2011

Biljettförsäljarn's logg, vecka 25, dag 4. Juuuuääääävla SKITVÄDEER!

Här sitter man nu med en handduk runt nacken och början till sendrag i foten. Juövla skit...

Regnet står som spön i backen och 11:20 och 12:00 färjorna är bland de värsta pass jag upplevt hittills! Om det fortsätter såhär till 16:00 och 16:15 färjorna så kommer det vara en total katastrof. Biljettmaskinen är utbytt dock och den fungerar.

Ibland.

Den tog inte kort när jag stod nere i regnrusket och den vägrade reagera då jag tryckte på F3 för att ta betalt med svenska kronor... Sedan fungerade det hur bra som helst då jag testade med eget kort inne i stugan. Jag korrigerade förstås... Men mitt Mastercard ville ändå inte fungera, så det var ok...

Hoppeligen så kommer inga obehagliga överraskningar till eftermiddagsfärjorna. Några husbilar från Frankrike och några förvirrade finnar med nött magnetremsa och det blir en perfekt blandning för en mardröm på arbetet. -.-

Imorgon är det midsommarafton och jag kommer sitta ute i Långnäs med Tååfe och Ajy och möjligtvis någon annan trevlig människa.

Jag gjorde det till ett evenmang på Facebook. "Forever alone i Lumparland" ^^ Passande... Man måste vara förjävligt forever alone eller bara en mycket nära och trogen vän till mig för att pallra sig ut hit istället för att hänga med något roligare sällskap.

Till lunch idag: Hallongröt... Utan socker, utan sylt, utan något. Bara två påsar gröt med små hallonbitar och lite vatten jag låtit gå igenom kaffekokaren.

Suck...

Jag ska gå ut och skrika lite på vädret bara för att få ut det nu.

Hoppas det inte finns alltför många människor vid sina sinnens fulla bruk här nere i hamnen.

Pax et Bonum
Erin <3

1 comment:

  1. Svar: Bara helt random, inget har hänt, haha ;)

    ReplyDelete