Saturday, June 11, 2011

Biljettförsäljarn's logg, dag 6. Hur man lever livet.

Jag har som sagt varit duktig och ambitiös på mitt jobb, så igår för att få slappna av lite for jag hem och var med alla underbara människor. =) Vi grillade och drack, ja, jag drack.

Jag slutade 19.30 och började 09.30 imorse, så jag klarade mig. ^^ Jag hade kontroll, jag drack mig berusad, sedan åt jag mat som mamm fixade åt mig och drack ett glas vatten som Zombie trollade fram. Sedan var jag lagom nykter då jag gick och lade mig.

Vi hade det jävligt roligt, trots att det spårade ut lite imorse p.g.a. några incidenter på Ajys dator.

Jag och Zombie snackade om vår barndom tillsammans uppe vid väderkvarnarna och det visade sig att han äger den Australien Shepherd som min familj egentligen velat ha, lilla Selma. =3 Ålandssyndromet.

Sedan beslutade jag och Krigis oss för att han börjar på min scarification på måndag, en stjärna i taget. Det lär bli nice. ^^

Imorse var jag enbart trött, inget illamående, ingen huvudvärk, bara vanlig genuin trötthet p.g.a. sömnbristen. Men jag har jobbat hela dagen och kovat in 410 euro i kontanter, så det har varit en effektiv arbetsdag trots att det bara gått fyra färjor. =P

Nu har sista färjan gått och jag börjar 09.30 imorgon bitti igen. I kontraktet står det 09.15, men det är nog bara för att jag ska få tid att komma upp och göra mig i ordning i lugn och ro, jag klarar mig dock med att skena upp som en skållad iller vid 09.30 och skena ut och glömma en massa papper och springa in igen och hämta dem tre gånger innan jag kommer ner till hamnen och börjar jobba. =P

Jag har sista arbetsdagen imorgon. 100% högre lön efter klockan 18:00. Sedan skulle LiLLan, Ajy och Tååfe ta sig en sväng förbi här. Jag ska städa och sover här tills på måndag för att introducera mig och lite smådetaljer och rutiner för min kollega som jobbar udda veckor.

Nu ska jag gå igenom alla pengar och se att det stämmer, gör det det inte så får jag lov att helt enkelt ta ur egen ficka och sätta i den där påsen.

Ansvar. Ansvar. Ansvar.

Pax et Bonum
Erin <3

1 comment:

  1. Svar: Hörde det :/ Suger för jag är inte så förtjust i långhåriga katter, blir så lätt fula tovor och grejer, o så får jag lättare en allergisk reaktion av dem än av andra katter :( Fast den ena lurviga var ju lovad till oss av vad jag förstod på Monica efter första gången hon varit dit? eller? xD Anyways, Monica har nån jobbkamrat som har långhåriga katter nu som vi kanske skall få, men de är bara 2 veckor än så de hinner väl inte ens få dem innan jag sticker till Örebro... Värt... Var ju i princip bara för att vi skulle skaffa kattunge som jag välde att bo hemma i sommar.

    ReplyDelete