Friday, June 10, 2011

Biljettförsäljarn's logg, dag 5. Arbetsbränna.

Allt ordnade sig med maskinen. Känner mig som ett geni fast jag inte har någon aning om vad jag gjorde som var så fantastiskt smart att jag lyckades få laddningsplattan att fungera. Men huvudsaken är ju att den fungerar.

Jag brände mig i solen igårmorse under arbetspasset 10:50 - 12:00. Min högra arm var vansinnigt röd. Sved gjorde det också. Mina underarmar är fortfarande vita dock... Så jag antar att jag borde sola lite så att jag inte ser alltför dum ut. Mamm hade varit snäll [och betänksam] nog att med solglasögon [no offense, men de är jättefula...] och en keps skicka med en burk Nivea Sun, Children's Sun Lotion. Antar att det fungerar helt ok även fast min hy knappast är densamma som den var för 10 år sedan, för brännan lade sig och har slutat svida.

En annan rolig bränna jag har är den på fötterna. Mina sandaler är inte riktigt till för att sola i... Men de är bekväma och luftiga och det är det jag behöver då jag står i solen flera timmar om dagen. Problemet är att jag blivit brun på tårna och en stor fläck mitt på foten... x) Ser ganska löjligt ut... =P

Idag är det picknick hemma hos Karlsson-Gäddnäs i Finström. Jag ska få träffa folk i lite större utsträckning än vad jag gjort de här senaste dygnen. Jag slutar tidigare idag och börjar senare imorgon, så det passar perfekt!

Kapitalisten kommer och hämtar upp mig runt 7 tiden då sista färjan avgår. Sedan försöker jag avsluta mina rutiner snabbt så vi kan komma iväg. Ska bli skönt att träffa Ajy och LiLLan och alla de där trevliga människorna som inte kommer ut och hälsar på mig igen.

Papp ska ut till Sottunga idag, så han skulle komma via med lite påfyllning av snabbmaten. Jag har lite nudlar kvar som jag kan spara till helgen, men inte mycket. Dessutom så bad jag honom köpa glass åt mig, för jag skulle behöva ett energiförråd. Jag gör inte mycket fysiskt arbete, men jag står under stekande sol flera timmar om dagen och utför mycket tankearbete, både koder, pengar, siffror och information ska stämma överens och ibland så blir jag tvungen att fiska upp gamla finska kunskaper om skärgården.

Men helt ärligt så älskar jag att arbeta och föredrar att arbeta framför att inte ha något att göra alls.

Nu ska jag fylla på min vattenflaska och lägga den i kylen.

Pax et Bonum
Erin <3

1 comment:

  1. Var bor du nu när du är där ute och jobbar? :O

    Svar: Haha, kanske lite XD Det var det enda ögonblicket jag kom på att jag kunde skriva om så ^^'

    ReplyDelete