Thursday, June 09, 2011

Biljettförsäljarn's logg, dag 4. Kalabalik på kontoret

Jao, lite svinn får man väl räkna med. Ibland är det tur att man har ciggaretter och mediciner...

Som sagt [eller har jag sagt det?] så skickar inte min maskin någon information till banken som den ska. Det har den inte gjort sedan jag började. Jag har inte misstänkt något fel, eftersom maskinen har betett sig så som den gjort sedan jag kom hit i måndags. Men igår visade det sig att den inte skickar information om kortbetalningar till banken, vilket oroade mig, eftersom jag inte visste om det var mitt fel.

Nu idag insåg jag felet.

Helt plötsligt slocknade maskinen och sa "Batteriet slut. Stänger av." = Den har slut på batterier. = Laddningsplattan till biljettmaskinen är ur funktion. = Maskinen är inte i kontakt med antennen. = Den kan inte skicka någon information. = Måste få en ny laddningsplatta pronto.

Professionell som jag är så stegar jag ombord på Ejdern som ligger i hamnen till klockan 11.20 och ber att få låna deras laddningsplatta tillsvidare. = 11.20 och 12.00 turerna är räddade.

Sedan ringde jag först Ålandstrafiken, men de hade bara igång svararen. = Ingen hjälp därifrån ännu på ett tag.

Sedan ringde jag Gudingen och Skiftet och frågade om de hade någon ledig laddningsplatta. Det hade de inte. = Ålandstrafiken är mitt enda hopp. = Jag måste vänta.

Jag vet inte exakt när de öppnar idag då det är en helgdag [Ålands självstyrelsedag]. = Jag vet inte ens om jag kan förvänta mig någon hjälp därifrån ännu på ett tag. = Titta i mitt kompendie med arbetsinstruktioner.

Där läser jag igenom avsnittet om reservbiljetter. De fungerar, men bara som enkelresa. = Jag är osäker om jag måste ge en person 2 reservbiljetter om de ska tur/retur som de flesta ska. = Jag tror jag tar en cigg till och sedan klampar ombord på Ejdern och frågar om råd.

Suck...

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment