Tuesday, April 12, 2011

Dag 5 - Vad är kärlek?

Jag skippar dag 4 för det är inte intressant och jag glömmer alltid bort det... =P

Well, kärlek är inte ett enkelt begrepp och vad kärlek är för mig och vad det är för någon annan är två helt olika saker.

Kärlek för mig är i vilket fall som helst min familj, mina vänner och mina husdjur.

Kärlek är när du skulle göra i princip vad som helst för att hjälpa objektet för känslan.

Kärlek är när man lider för att objektet för känslan lider.

Kärlek är när man är lycklig för att objektet för känslan är lyckligt.

Kärlek är när man vill ge allt man har åt objektet för känslan.

Kärlek är när man skulle göra vad som helst för att få bära på objektets bördor, hela dess sår, ge den all glädje i världen och inte ens skulle tänka på att få något tillbaka.

För mig måste ovanstående komma naturligt för att det ska vara kärlek för mig.

Pax et Bonum
Erin <3

3 comments:

  1. Kärlek är en nedrans massa objekt. Tydligen. =P

    ReplyDelete
  2. Kärlek är inte = objekt =P
    Läs ordentligt >=3

    ReplyDelete
  3. Läste, men såg bara en massa objekt. Orka läsa ordentligt när du skrivit det så krångligt och vingligt din intrapersonella kludd =P
    Krya på dig btw <3

    ReplyDelete