Thursday, April 21, 2011

Dag 06 – Min dag

Den här hade kanske varit intressantare att skriva i fredags eller något sådant, men wth!

Idag vaknade jag först hos papp. Jag började först kvart i 10 så jag kunde sova ut. Jag hade legat och designat kläder till mina OCs till klockan sent natten före, så det kändes bra.

Jag vaknade dock ganska sent ändå och insåg att jag säkert inte hade speciellt mycket tid på mig att ta mig till skolan innan timmen faktiskt började. Så jag slängde på mig kläderna och sa hej till Milton som var hemma sjuk och sedan traskade jag iväg och var i mycket god tid till lektionen. Dubbeltimme biologi.

Suck, inte nog med att biologi är ett fruktansvärt invecklat ämne [för mig d.v.s.] så hade jag inte mina mediciner med mig till stan och hade i all hast glömt häftet i lägenheten. Menmen, det var bara att ta ett par gamla papper och skriva på baksidan av dem.

Eftersom det var sista dagen i skolan innan påsklovet så hade någon roat sig med att gömma små chokladägg i hela skolan som Comm. Shrimp gladeligen plockade på sig. Jag hann inte, så jag fick snylta av honom. =3

Efter biologin hade jag hål fram till 14.30 ungefär. Däremellan åt jag, Comm. Shrimp och Jash på Wirrans, köpte gott och for till papps lägenhet och såg på Animal Planet.

Sedan var det dubbeltimme engelska utan bok [IGEN!] och sedan slutade jag klockan 16.00 ungefär, men hann hoppa på bussen vid Ålandsvägen och hämtades av mamm i Godby där vi pantade alkoholbottles för ungefär 10 euro.

Hemma tog jag en sväng och hälsade på kattungarna som flyttats till nedre våningen och har börjat gå omkring lite på golvet. De är fan små torpeder numera! Hur snabba kan de vara på de där små benen egentligen?!

Sedan åt vi och efter det så såg jag och LiLLan klart Project Runway season 3 tillsammans ända tills nu.

Sådär, nu ska jag antagligen sova lite... =P Imorgon kommer mamm säkerligen tvinga mig att hjälpa till att påskstäda... Men jag kan ju försöka maska lite så jag får dra mig liiiite iaf. =3

Jolie och Cherie är utomhus inatt, vilka mähän... Man står och ropar på dem och de ignorerar det totalt och sedan sitter de antagligen och gnäller på trappan inatt. =P

Nåja, nätterna blir varmare, så det lär knappast råda någon nöd på dem. =P

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment