Friday, May 05, 2017

Meduca

Börjar med mina meduciner igen. Balba hjälpte mig komma till insikten att det inte är värt att jag blir utbränd eller går in i väggen för att jag är orolig för stabiliseringsfasen. Vissa människor behöver glasögon, andra behöver psykofarmaka. Dessutom jämförde hon mitt huvud med ett slagfält. När jag är igång med ett arbete, speciellt med andra människor, så är det kanoner och patroner, men så fort jag sitter stilla med mig själv och mina egna tankar så är det en skyttegrav, vilket inte är mindre av ett slagfält eller mindre stressigt, bara nedtryckt och isolerande. Kort sagt så håller jag på att gå in i väggen och jag tänker inte riskera min psykiska hälsa för C-uppsatsen, jag tänker bara inte göra det.
Jag kan aldrig minnas att jag haft sån här ångest någonsin.
Jag har heller aldrig varit med om ångest det första som händer på morgonen. Jag har aldrig vaknat med ångest och sminkat mig med ångest eller gått till skolan med ångest. Stress, ja, men aldrig ångest.
Det var naivt av mig att tro att jag inte skulle behöva mina meduciner. Det låter sorgligt att jag skulle behöva medicineras för resten av mitt liv, men hellre det än alternativet. Ångest som är så gastkramande att det känns som om någon med brännheta fingertoppar klämmer åt kring min hjärna och vågor av hetta som går upp genom kroppen och får bröstet att tryckas ihop och öronen att brusa.

Jag tänker inte ge upp, men jag tänker vara ärlig med S om hur det ser ut och att jag inte kan strukturera upp arbetet. Jag kommer att behöva luta mig mot hennes förmågor nu ett par dagar. Förhoppningsvis så stabiliseras jag snabbt.

2 comments:

  1. jag förstår känslan av att inte vilja leva på mediciner, men också att alternativet är hundra gånger värre....... jag är okej med att äta mediciner resten av mitt liv, om det innebär att jag får känna mig som mig själv! för när jag är i de låga perioderna med ångest och allt så känns det inte som mig själv :/ med åren har jag insett att man måste sätta sin hälsa först, för mår man inte bra så går inte resten bra heller!

    ReplyDelete