Friday, April 28, 2017

Schematics

Den här veckan har varit sjukt intensiv. Inte så mycket aktivitet, men så mycket arbete. En snabb summering:
Måndag - Gick till centralstationen klockan 5:30 för att hinna med tåg till Sthlm för en intervju till C-uppsatsen. Tog tåg tillbaka till Örebro och arbetade med C-uppsats. Allt detta med världens mensvärk.
Tisdag - Skolan klockan 09:30. Hade mord i blicken p.g.a. PMS men hade inget socialt acceptabelt utlopp för det. Vi fick reda på att all vår tidigare forskning i princip är oanvändbar. Fick en surpriseintervju till C-uppsatsen på kroken. Lånade ett ton böcker om organisationskultur. Spenderade resten av dagen med att transkribera.
Onsdag - Skolan vid ca 09:00. Läste böcker och sammanfattade så mycket jag bara kunde. Skrev tre sidor teori på kvällen.
Torsdag - Skola vid 09:00. Fortsatte med teori och lite smått tidigare forskning. Kom ihåg att jag hade ett policydokument för SFQ som skulle skrivas och att jag hade glömt ge en av våra intervjudeltagare en tid och att hen antagligen var för upptagen för att delta i en klämintervju. Vi hade en annan intervju dock som vi höll. Transkriberade till sent. Fastnade sedan framför Criminal Minds.
Fredag - I skolan lite efter 09:00. Ska skriva teori och metod. Har en intervju klockan 14. Har köpt en biljett till campusfesten 48H som håller på i två dagar. Vet inte om jag orkar gå idag.

Så mitt tidsperspektiv är helt fucked up.

Min PMS har börjar gå över dock. Det pilade en svartmyra förbi mig på bordet. Hen såg stressad och vilse ut, så jag försökte mata hen med Flapjacksmulor. Hen blev nog bara mera stressad tills jag lyckades få hen att springa in bland smulorna. Hen verkar mycket lugnare nu.

No comments:

Post a Comment