Monday, September 07, 2015

200mins. Classical Music for Studying-Relaxation.

Den här sommaren har varit extremt konstig. Har kännt mig främmande inför alla mina vänner, vädret, mamma har varit sjuk och jag har varit där i mitten någonstans och hann inte riktigt komma till rätta innan sommaren helt plötsligt tog slut.
  Isolering och alienering. Vilken sommar. Men jag älskar mina vänner, min familj och mitt hem och jag älskar sommar. Så jag får leva på att det snart är sommar igen.
  Nu är jag tillbaka i Örebro redan, pengarna rinner ut, har en tenta redan nu på fredag (andra veckan på kursen), kaffet har smakat konstigt och jag lyssnar på klassisk musik (?!). Det tog inte heller länge innan jag trashat lägenheten till igenkännlighet. Verkar inte kunna hålla det rent kring mig. Men jag ska städa lite ikväll efter att jag pluggat. Men ärligt så är kommunikation i organisationer inte speciellt intressant... Men min nyfunna kärlek för klassisk musik är något jag snabbt lärt mig att acceptera. Det är något med komposition...
  Jag saknar min familj. Men jag har faktiskt 3 fribiljetter tur/retur som jag måste använda innan slutet av november. Så jag hinner fara hem och hälsa på några gånger. Måste bara koordinera med mitt schema.
  En borde klä på sig och gå ut i friska luften, men jag har en hel del att plugga på bara 4 dagar och jag saknar ännu den bok som innehåller mest material. Jag är rätt irriterad över det, men jag får lov att ta det som det kommer. Tentan är ändå bara på 3 hp och knappast ett Mount Everest att bestiga.
  Ska försöka få något gjort nu under de ljusa timmarna.

Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment