Saturday, April 04, 2015

Påsk föralltid

Whoa! Folk letar ägg och firar påsk IDAG?! Jag förstår att det är svårt att hålla sig när chokladen, sillen och äggen redan är köpta och ligger och väntar i köksskåpen, men det är på påskdagen, inte påskafton, som vi letar ägg och äter ägg och målar ägg och ägg ägg. 


LiLLan påminde mig igår om en påskafton då jag, liksom många andra tydligen, trodde att det var äggdags. Jag letade tydligen igenom hela huset medan mamm och papp sov och hittade slutligen HELA chokladlagret som egentligen skulle gömmas dagen därpå. "Alva! Alva! De gömde allt på SAMMA STÄLLE!". Så sedan satt vi och åt upp precis all choklad tills päronen kom upp. 


Well, shit happens. Eller ja, choklad... Vilket inte bara happens, så varför inte passa på och äta allt medan en kan?! x)


Skönt att vara hemma. Idag är vädret skit. Så vi degar inne ^^ Vilket passar mig utmärkt! Ska baka cupcakes, men debatterar med mig själv och familjen vilken sort det ska bli.


Tååfe skulle komma via en sväng också eftersom han far imorgon. =< 


Nu ska jag se någon trevlig gameplays och dricka Mumin-te, "Muulle myös".


Pax et Bonum

No comments:

Post a Comment