Sunday, June 15, 2014

En lång vecka

Det har varit en lång vecka för mig, familjen och släkten. Jag, LiLLan, Skrållan och mamm for upp till Vasa i onsdags för att vara med på sammos jordfästning torsdagen den 12 juni. Det var vackert och jag trodde inte att jag skulle gråta så mycket som jag gjorde. Än mindre inför alla i kyrkan då vi lade våra blommor och mamm läste sin avskedshälsning. Sammos syster sjöng och mamma sjöng och alla grät och det var hemskt sorgligt och vackert och efteråt var jag alldeles matt. Så jag och LiLLan klarade inte av att delta så mycket vid mottagningen i sammos lägenhet. Jag fick dock gå en sväng och bära in kaka till LiLLan.

Sedan for vi hem på fredageftermiddag. Jag och systrarna sov medan mamm körde. Det regnade och var lite kallt. När vi var i Åbo så blåste det såpass mycket att det fanns en chans att vi inte skulle kunna ta in i Långnäs och bli tvungna att följa med båten till Sthlm och komma hem först på lördageftermiddag. Vi hade tur dock och fick komma hem iallafall.

Vi bär med oss av sammo på många sätt. Mest påtagligt är just nu de fina små saker vi fick ta med oss som minnen. Jag kommer att låta burkarna från hennes kökshylla ha en alldeles speciell plats i min lägenhet hemma i Örebro och aldrig bära smyckena jag fått förutom vid lugna och fina tillställningar. Men de små böckerna, som eposet "Lady of the Lake", kommer jag att läsa flitigt.

Tack för alla fina minnen sammo. <3

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment