Wednesday, April 10, 2013

Guppig väg nu när isen smälter

Våren närmar sig. Den tog ett steg tillbaka när det bestämde sig för att snöa i helgen, men idag har solen värmt hela dagen och nu ser man byvägen glänsa röd mot snödrivorna på fälten.
  Högskoleprovet gick sådär, vilket var väntat eftersom jag gissade på det mesta av matten och vissa delar av svenskan kändes väldigt främmande (som en vetenskaplig rapport om hur koldioxid färdas från havet till atmosfären, jag menar COMMON!). 1.0 är vad jag beräknar mitt reslutat till, men men, det var som sagt väntat... Synd att jag inte kommer kunna använda det provet för att komma in någonstans.
  De har tagit emot mina meriter borta i Swe nu. Det står så på antagning.se iaf. Att de tog emot mina meriter den åttonde, vilket innebär att de borde ha mitt pass och alla papper de behöver för att ta bort den där irriterande gula rutan som säger att min anmälan inte kan behandlas förrän de tagit emot papper som bevisar att jag inte behöver betala anmälningsavgift. Eller då jag betalat den, vilket inte kommer att hända eftersom jag skickat in mitt pass som ska bevisa att jag är en EU-medborgare och inte behöver betala den. GRAWR, jag blir irriterad!!
 LiLLan är på Sottunga på praktik, jag har bestämt mig för att fara ut till henne nästa vecka eftersom papp och Lotta kommer att resa bort och LiLLan hatar att vara ensam, speciellt i skärgården. Så jag tänkte fara dit som moraliskt stöd och hushållerska. Kanske jag äntligen kan lära mig hur man hanterar en tvättmaskin! Någon behöver se till att hon äter middag ordentligt och inte ligger uppe hela nätterna. (Ska jag säga...)
   Jaques ligger och sprattlar i sömnen bredvid mig. Våra katter har en speciell tendens att ta upp en bra bit mer än vad de behöver av min säng och de gillar att lägga sig precis intill mig så att jag inte kan röra mig utan att störa dem och få en förebrående blick.
  Apropå katter så har Cherie lärt sig att öppna ytterdörren. Mamm vaknade klockan 6 på morgonen av att något något dundrade på nedre våningen. När hon kommer nerför trappan ser hon Cherie hoppa på dörren, försöker nå handtaget. Det har hänt några gånger nu att dörren öppnats under natten och vi trodde att de helt enkelt inte stängts ordentligt, men nu insåg mamm att vi nog måste låsa ytterdörren om nätterna.


Pax et Bonum
Erin <3
 

No comments:

Post a Comment