Tuesday, March 19, 2013

Vårfågeln

Efter en hel del stressande och ågande över högskoleprovet och universitetsanmälningar så är jag nu mera på det klara med vad jag vill göra och vad jag vill studera. Mina studieval riktar sig helt till Örebro eftersom det verkar säkrast för mitt välmående och för att jag har vänner med erfarenhet av egenboende och universitetsstudier där. Programmen jag tänker söka till är 1.) Personalvetarprogrammet, 2.) Samhälls- och beteendevetenskapliga programmet, 3.) Socionomprogrammet och så slutligen 4.) Filmprogrammet som bara är min absolut sista utväg om inget annat fungerar och jag måste läsa upp mina betyg ett år innan jag kan söka igen. Utöver det så söker jag till de kurser som ingår i Personalvetarprogrammet så att jag åtminstone kan få en helhetsbild av vad det är jag satsar på och så en kurs i psykologi och en i kriminologi (smakprov bara).
  Så just nu känner jag mig ändå relativt lugn. Jag vet att högskoleprovet inte kommer att gå sådär väldans bra, jag är helt enkelt inte en mattemänniska, men mina betyg borde duga för att komma in på något av de program jag känner för.
  Imorgon ska jag till stan för att diskutera de slutliga detaljerna med en studiehandledare, bara för att jag ska känna mig säker på att jag inte missat eller missförstått någonting. Efter det ska jag träffa Mördarsnigeln snabbt i Handelscaféet, sedan ska jag dricka te med Ajy och prata strunt. 
 
Solen är på väg tillbaka och våren kommer på släptåg och katterna hårar ner allt i deras väg, det är rentutav miserabelt att ha dem på rummet ibland. Men vårkänslorna kommer krypande och jag har ännu inte tappat fotfästet i någon ångestpöl. Jag hoppas att det fortsätter så fram till sommaren. Peppar peppar, ta i trä! 

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment