Sunday, March 03, 2013

"Fine day, Sunday"

Jag borde skämmas lite mera än vad jag gör över det faktum att jag inte skrivit här på över två månader, men ibland så hamnar man i en svacka bara.
  Vintern närmar sig sitt slut, trots att det fortfarande knarrar under skorna när man går så lär det börja smälta snart och då kommer våren. Jag har varit fruktansvärt lat och tillbakadragen sedan i höstas, men nu tror jag att jag kan bli bättre.
  Ovädersmolnen som hopar sig vid horisonten är högskoleprov och ansökningar till universitet. Stora moln. Framtiden närmar sig. Men jag klarar mig, man bara flyter med och så hamnar man nu där man hamnar.
  Just idag så har det mest snöat hela dagen, vilket gjort att jag dragit mig för att promenera. Jag har sytt ihop hålen på en tröja som gått sönder. Mamm har förbjudit mig att ha den bland folk (vettigt folk d.v.s.) men jag kan fortfarande ha den som myströja hoppas jag. Mina syskills förvånade även mig själv faktiskt. Nu såhär framåt natten så har jag tagit mig en stor mugg jordgubbste och sitter nu och ser på SATC för att chickflicks är bra för den mentala hälsan.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment