Sunday, July 01, 2012

Ris och f...f..f...FZOOOZF!

Så var man tillbaka i sin hamn igen. Smith har skött uppdraget jag gav honom för en vecka sedan utmärkt, den lilla fiskmåsungen lever än och verkar frodas här i hamnen. Dessutom har min kollega lyckats med det där roliga igen: växelkassan var på exakt 300 + när jag lämnade jobbet vecka 25, nu har den ökat med 100 euro. xD Jag var tvungen att kontrollräkna det, för det var så lustigt. Nåja, hellre för mycket än för lite. ^^
 
Igår var jag på födelsedagskalas i Strandnäs, vilket var mysigt. Vi satt ute på en veranda på bakgården, grillade, drack och pojkarna var så duktiga och sköt med pil och båge. Vi döpte om Pirkka till Robin Blomkvist eller Simon Hood eftersom han lyckades skjuta pilen över hela tomten till grannarnas trädgård. ^^
  Jag hade det hur bra som helst, ända tills Donk utbrast "BUFFALO!". Mitt i rörelsen att föra upp min drink till munnen så stelnade jag till och tittade på den. En 1 liters Suuri Kurkko... Nästan full.
  Det gick som det gick och jag kände mig så uppblåst efter det att jag mådde illa.
  Problemet var att nu fick andra på festen försmak för leken och speciellt Jenny... Hon sa "Buffalo" två gånger till då jag hade vanliga Kurkko burkar i handen dock. Men likväl så slutade kvällen med att jag var full som ett ägg och hotade folk på oanständiga sätt.
  Det blev dock bestämt under kvällen att jag ska fara till Amsterdam med Krigis i slutet av sommaren, vilket låter intressant. Beslutet att följa med togs på basis av min nyfikenhet, inget annat! Jag är intresserad av Amsterdam och jag skulle ju vilja resa mera efter den där resan till Malta i vårvintras. Så nu ska jag till Amsterdam. ^^
  I slutet av kvällen så stapplade jag iväg i mina Jeffrey Campbell lita spikes till Tååfes bil. Han var snäll och gav mig, LiLLan, Donk och Ajy skjuts in till stan. Vi stannade dock vid Select för att köpa mat eftersom vi var hungriga. Tååfe sa "Byebye" och for iväg medan vi blev att prata med LiLLans kollegor från Katapult. Där skämde jag ut mig med fyllesnack igen, men sådant händer och jag har lärt mig att distansera mig från mina fyllehistorier. ^^ Alkohol är en farlig drog.
  Medan jag var inne och köpte korv så hann de andra försvinna. Eftersom jag inte såg dem någonstans så trodde jag att de begett sig av till lägenheten. Jag tyckte mig höra någon ropa "Eri!", men då jag vände mig om var det bara några blondiner som ragglade förbi och skrattade, så jag antog att det var dem. Så jag omnomade i mig mina korvar och gick strumpfota upp till lägenheten. Men där var de inte heller. De dök dock upp alldeles strax därpå. De hade antagligen bara gått in bakom Select för att vänta, men jag vinglade ju på som en älg i ett kärr.
  Nåja, alla kom i säng och jag och LiLLan vaknade upp rätt bakis dagen efter.
  Jag hade ont i huvudet och hela kroppen och allt snurrade och jag kunde inte somna om och trodde att jag skulle spy, men det gick över efter ett tag och så sov jag till halv tolv ungefär. LiLLan satt och vaggade inne på toaletten ännu tidigare än jag. =P Men vi höll alla med om att det var värt det, för festen var verkligen hur trevlig som helst.
  Idag var jag tvungen att fara tidigare till jobbet. Jag hade inte hunnit köpa alla varor inför veckan och butikerna skulle ju stänga tidigare. Så Donk kom och hämtade mig och så shoppade vi loss på Kantarellen och vinglade omkring och var hungriga. xD Sedan skjutsade han direkt ut mig vid 17 tiden för att varorna skulle komma i kyl så snabbt som möjligt. Tyvärr innebar det att jag blev tvungen att ha några awkward timmar med min jobbavbytare tills sista färjan for klockan 20:30. Men jag läste mumin och hon spelade bubbleshooter och vi var båda ganska trötta, så det fungerade.
  Nu ska jag äta lite middag och se vad jag kanske har glömt att köpa.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment