Monday, July 16, 2012

Biljettförsäljarn's logg, vecka 29, dag 1 - Tryck

Lågtryck, högtryck, snedtryck, nedtryck...
  Idag började bra, har varit på bra humör, men helt plötsligt nu på kvällen så brakade Hel lös i min hjärna och allt är bara hemskt. Jag går inte in på detaljer, men allt är hemskt...

Helgen var helt awesome! Grillfesten var helt amazing, jag lägger upp några acceptabla bilder här senare. ^^ Det var både nya och gamla vänner och bekanta. Krigis hade dragit med sig en jävla vattenkanon som jag bara var tvungen att spruta ner folk med, vilket resulterade i en hämndlysten Krigis som utan nåd gav mig en rejäl dush... Men jag tog det som Jesus Kristus och stod upp och knep ihop ögonen. x)
  Folk grillade och eldade och pratade. Det dansades till irländsk folkmusik och folk hade alla på sig lustiga hattar efter ett par timmar. Min nitbasker bytte ägare lite här och där och samma sak med min studentmössa.
  I slutet av kvällen var det lugnare, förutom då Corpralen, Tååfe och Krigis beslutade sig för att ha vattenkrig på riktigt och skenade runt huset som blådårar, skrek och svor som gamla kärringar. Tååfe återvände alldeles dyngsur och Corpralen såg ut att vara rätt nöjd med sig själv, Krigis var mest borta. xD
  På natten var vi bara ett litet gäng som satt och pratade runt brasan, vilket var rätt mysigt. Klockan var redan 03:30 ungefär då vi beslöt oss för att sova. Corpralen somnade till "Hitman" och jag satt och flinade åt honom. Krigis sov på mitt rum för att han är så pretto och jag själv sov på mammas och Teddys rum eftersom varenda soffa och madrass i huset faktiskt var upptagna. x)
  Dagen efter sov jag helt sjukt länge och hann nätt och jämt säga hejdå till folk. Det hade varit en svinbra fest och alla var nöjda och glada.

Nu är jag iaf tillbaka på jobbet och det är lågtryck from hell här på Åland. Jag är alldeles mör och vill bara gömma mig under täcket och sova bort skiten. Hoppeligen känns det bättre imorgon, men jag måste vänta tills sista färjan har gått... Och den går 22:30, så jag kan inte slappna av riktigt ännu.
  Suck...
  Jag mår pyton.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment