Friday, June 15, 2012

Risgrynsgröt

Egentligen så borde jag skriva här när jag inte jobbar också eftersom det faktiskt är då som det händer något nytt och intressant som kan vara värt att dela här i bloggen istället för mitt whinande när jag sitter ute i Långnäs och luktar råtta.

Well, jag har tagit det väldigt lugnt den här veckan. I början var det så förra sommaren också. Man var så trött efter första jobbveckan att man inte riktigt visste hur man skulle ta igen sig vecka efter. Men det ska nog gå. =) Jag har sovit länge och försökt tämja vår lilla Sally som blir allt mer och mer en lite vildkatta. Suck... kanske hon helt enkelt passar bäst som sådan.
  Apropå katter så träffade jag Minous lilla barnbarn Fendi idag hos faster Tina. =3 Världens lilla sötnos. ^^ Och så var ju mamma Chanel där också. Hon är jätteliten och lite nervös, lite som Minou, men nog helt kelig.

Annars är det nog inte så mycket idag. Mamm har ju skrivpanik och har därför beordrat oss barn att planera och laga mat den här veckan. Måndag var oplanerad småplock. Tisdag blev det makaronilåda med bacon på Donks begäran. Onsdag skulle LiLLan velat ha wook, men eftersom det var så fint väder så grillade vi och åt utomhus istället. Igår, torsdag, så var det min tur. I måndags när vi gjorde upp listan så var jag lite osäker på vad jag ville ha, men så bestämde jag mig för risgrynsgröt. ^.^ Mamm var lite tveksam, men det var mitt val och fastän den blev lite osaltad i smaken så var den iaf inte bränd. =) Idag har Skrållan beställt purjosoppa och plättar, men vi får se om det blir något för det är inte kul att steka plättar i sådant här väder. Lördag är det jag som beställt min favorit: hökarpanna och på söndag ville Lion ha köttfärsbiffar med potatismos. Brunsås till bestämdes av LiLLan, den såsbögen.
  Jag håller på att se på asiatiska draman igen. Jag föredrar taiwanesiska draman framför japanska, men koreanska framför taiwanesiska. För det första så tycker jag att de koreanska är lite seriösare och har högre kvalitet och dessutom är männen mera attraktiva. ^w^ Nej, skämt åsido så är det nog så att koreanska draman har en annan dimension och är aningen seriösare. Japanska draman tenderar att bli en hel del snuttegull pluttinutt och ganska orealistiska situationer och karaktärer. Dessutom så är de ganska jävla kliché. Ifs är de flesta asiatiska tonårsdraman kliché, men ibland så måste jag hoppa över långa monologer i japanska draman där de bara smörar på och försöker vara djupa.
  Nej, koreanska draman ska det vara. Taiwanesiska är lite av en kompromiss, men de kan också vara rätt seriösa. T.ex. "Mars" som nog är baserad på en manga, men är väldigt fint gjord.

Jaja, jag ska sluta ranta om de där förbannade serierna. =P
  Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta några fina bilder i trädgården som jag tänker ladda upp i nästa inlägg. 
  Vi får se om det händer något mera intressant den här veckan. ^^

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment