Sunday, June 03, 2012

För jag har tagit studenten!

Jag tog studenten igår.
  Jodu, joooooodu!
  Studentdimissionen var inte så fruktansvärt tråkig som jag hade trott. ^w^ Visserligen blev det lite jamigt att sitta och se alla andra få mössorna på sina huvuden och betyg och ibland stipendier i handen och själv sitta och få träsmak.
  Men jag överlevde trappan då vi skulle ner och sedan stod jag där och hoppades att jag också skulle få ett stipendium. Vilket jag fick! =D Jag fick det enda stipendiumet i filosofi som delades ut!
  Wait... what? Jao, i filosofi av alla jävla ämnen! Blomberg fick i psykologi, vilket jag uppskattat mera eftersom det är ett ämne jag brinner för. Men filosofi... det är ett ämne som får mitt huvud att brinna av förvirring. Huii...
  Nåja, det var ju fint att få ett stipendium iaf. Och dessutom i ett ämne som få faktiskt lyckas bra i. ^w^
  Som jag sa så snubblade jag inte i trappan och av vad jag såg på bilderna så fladdrade min klänning fint när jag gick, trots de där roliga marscheringsfanfarerna som de spelade till då vi gick upp och nerför trappan. Voi voi voi...
  Sedan marscherade vi ut till Röde Orm bussarna för att åka triumftåg i stan. Våran buss var den enda som vågade vifta och skrika, men vi var också den enda som hade öppna fönster utan möjlighet att dra fast dem, så vi gjorde helt enkelt det bästa av situationen och förde en hel jävla massa liv. ^^ Men det var kul, trots att min hals dog lite av förskräckelsen.
  Det regnade. Och regnade och regnade och regnade. Det var blött och kallt och blåsigt och hemskt och det förstörde nog lite glädjen för alla. Hade solen skinit hade nog flera lutat sig ut genom fönstrena och sjungit med i "För vi har tagit studenten" eller "Den blomstertid nu kommer" och man hade snabbare insett att man faktiskt gjort något fantastiskt och värt skräna över.
  Ja, jag kan t.o.m. känna hur vi gick miste på den fulla glädjen i att ha tagit studenten då solen inte lyste på oss.
  Nåja, vi kom ju iaf fram till lusse där vi sedan skenade ut. Men jag tyckte det var löjligt få som sjöng med i "För vi har tagit studenten". Jag fattar att man inte vill stå i regnet i all evighet, men kom igen! Sjung med och håll på traditionen och pigga upp stämningen lite iaf.
  Suck...
  Men efter mycket flängande så hittade jag slutligen min familj iaf. Jag fick kramar och rosor och kort och gratulationer från höger och vänster.
  Jag fick rosor av Madde (Kökar dagis), Hanna (från Kökar skola), mamm, papp, mobbo Andreas, Sammo, FadderUllan, moff, momm, Sara Johans, Johanna (min gamla högstadielärare), Junsui, Sjölund, Ajy och Sointu o.s.v. o.s.v.
  Vidare hemma så fick jag presenter, mest praktiska saker och till min glädje sådant som var insvept i bubbelplast! =D
  Rosorna fortsatte att strömma in och jag fick även en vackert blommande äppelträdskvist och en lila mini orkidé av Eifos. =) Jag är nog i slutändan uppe i + 30 rosor nu. ^^
  Sedan var det champagne, pastasallad, rostbiff, potatissallad, mera champagne, marrängtårta, marsipantårta, kakor, marränger, kaffe o.s.v.
  Efter att de flesta farit var det mest vänner kvar och vi planerade vårt återtåg in till stan för att fira.
  Inga detaljer, men firandet var rätt stillsamt med vänner och musik i mängder. I slutändan så fortsatte det regna och jag orkade inte med champagne frukosten i stadshusparken.
 
Så idag har jag vaknat upp hemma med bubbelplast, Muminböcker och marsipantårtefrukost. Lite huvudvärk har jag kanske p.g.a. champagnen. Men det är inte så att det är outhärdligt. Det blir nog mera champagne idag.
  Och imorgon börjar jag jobba igen. ^w^ Så jag måste packa för en vecka idag. =P
  Nu ska jag läsa "Trollvinter", spräcka bubbelplast och kanske dricka lite champagne. ^^
  FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN!!!

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment