Friday, June 08, 2012

Biljettförsäljarn's logg, vecka 23, dag 5 - Jobbjobbjobb

Egentligen borde jag inte få ha blogg när jag jobbar, för det mesta skriver jag bara en massa strunt för att jag har tråkigt emellan passen, men vad gör man?
  Idag är det Superfest 7.0 ute i Eckerö som jag inte kan fara på eftersom jag jobbar till söndag. =/ Suck... Nästa vecka är alla säkert skittrötta och har ingen lust att hitta på något och veckan därpå jobbar jag över midsommar. Bajs alltså.
  Men jag hittar på saker att roa mig med. Jag fixade mammas blogg igår och idag har jag pulat på min egen. Html koder är fan svårt, men de underlättar som fan när man förstår vad man gör. Sedan om man gör något fel är det inte så roligt, men som tur är så är de saker jag vill mecka med inte speciellt avancerade. ^^
  Jag föll rätt lätt tillbaka in i jobb rutinerna, det har inte varit så svårt att arbeta här ute den här första veckan. Ifs så blir det alltid komplicerat när högsäsongen börjar, men man klarar sig igenom varje tur ändå, så det går nog bara man försöker. Lite pinsamt är det dock alltid då någon pratar finska och jag förstår första meningen och svarar med det jag vet, men sedan kommer en lång haderaja med alltför snabb finska och så slutar det med att jag tar det på engelska för att jag har bråttom. =P Tyskan fungerar, jag är lite ringrostig, men jag kan förklara rätt bra och förstår desto mera. Franska fungerar inte alls och sorgligt nog fungerar inget annat på fransmän. =< Så när de dyker upp med sina husvagnar och husbilar och inte vet något, är obokade, står på fel ställe, missuppfattar systemet när man förklarar o.s.v. så är det inte så konstigt att jag står på huvudet och funderar på om jag helt enkelt tar betalt och inte förklarar någonting och så får de skylla sig själva eller om jag försöker förklara igen på så simpel engelska som möjligt att biljetten ska sparas, gasluckan ska stängas, kranen stängas av, priset är T/R och tar dem till Finland utan att de behöver betala samma pris igen om de stannar en natt i skärgården och att de borde lära sig engelska om de ska komma till Norden på semester.
  Jaja, allt i sinom tid, hittills har det varit rätt lugnt som sagt och högsäsongen börjar först nästa vecka.

Pax et Bonum
Erin <3

1 comment:

  1. Hnnnghhh! Vill ses nästa vecka men jag är i Berlin då.

    ReplyDelete