Tuesday, May 29, 2012

Update

Tja, jag mår bättre nu efter lite rantande. Jag har en sprängande huvudvärk dock, som säkert lite välkommen sömn kan bota. =)
  Idag har nog egentligen varit en bra dag. Minus dygnandet då. =) Jag var nog bara på helspänn p.g.a. sömnbristen och den ständiga nervositeten kring teoriprovet och studentklänningen. Men nu har bådadera släppt.
  Jag somnade som sagt inte igår och fåren tappade bort sig redan klockan 04 på morgonen och började skrika efter varandra. Sedan gick solen långsamt upp och jag kände att jag helt enkelt fick göra det bästa av situationen och vila tills jag skulle upp så att jag inte skulle vara fullständigt utmattad hela dagen.
  Då väckarklockorna i huset började ringa vid 07:30 tiden så tog jag mig upp och hjälpte mamm laga frukost åt patrasket som skulle iväg med bussen. Sedan väntade jag hoppfullt på posten utifall att klänningen skulle anlända. =3 Men det gjorde den inte. =<
  Så mamm och jag for in till stan och jag failade på teoriprovet igen. Men enbart med 2 fel, vilket är 2 fel för mycket för mig, så nu skaffar jag ADHD intyg och har en muntlig provtid den 11:e juni klockan 10:45.
  Sedan for vi till Transmar och checkade upp på min klänning och det visade sig att det nog var något fel i addresseringen så att de trodde paketet skulle tullas i Hfors, men det skulle de fixa sa de.
  Sedan for jag till Salong Helen på en drop in tid och fick håret och ögonbrynen fixade. Vilket resulterade i en enorm hårförlust.


Men jag får helt enkelt lov att rocka det här iaf, trots att mina dip dyes for av av bara farten. Men Cap't har lovat färga om det imorgon. =)
  Sedan gick vi diverse andra ärenden inför studentmottagningen på lördag och träffade momm en sväng som sytt klart min bolero. Alko var obligatoriskt, men jag var inte så intresserad av champagne.
  Väl hemma blev jag väldans trött, men höll mig uppe för att inte sova hela eftermiddagen/kvällen och sedan inte kunna somna till natten. I slutändan så var jag rätt grinig.
  Nå, nu känns det bättre. Och det visade sig att mammas kontaktnät är rätt effektivt. En gammal bekant till henne hade just börjat jobba där och insåg genast att det gällde min studentklänning och tog saken i egna händer och fick gubbarna på UPS att inse att de pantade på ett express paket till Åland. Tydligen hade någon klantig sommarjobbare missuppfattat skiten och pantat på paketet. Men nu lär klänningen iaf vara imorgon/övermorgon. =)
  Så nu är jag lättad, men det gav mig en rejäl huvudvärk också, så nu ska jag nog slänga mig.

Pax et Bonum
Erin <3

No comments:

Post a Comment